اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون چهارمحال و بختیاری:

امام علی نماد برجسته عدالت در اسلام هستند

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون چهارمحال و بختیاری گفت: امام علی (ع) نماد برجسته عدالت در تاریخ اسلام هستند.

امام علی نماد برجسته عدالت در اسلام هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام حمید محمدی ظهر امروز در جمع کارکنان سپاه این استان اظهار داشت: تأثیرگذاری امام علی (ع) در تمام زمینه‌ها در طول 14 قرن تاریخ اسلام در زندگی بشر کاملا مشهود است.
وی اجرای عدالت را از شاخص‌ترین ویژگی‌های حضرت امام علی (ع) برشمرد و افزود: در منطق امام علی (ع) در تمام شئون زندگی اعم از معنوی و مادی باید حق در جایگاه خویش قرار بگیرد و اجرای عدالت بر محور حق و حقانیت شکل بگیرد.
محمدی از امام علی (ع) به ‌عنوان پیشوای متقیان و حامی مستضعفان تاریخ اسلام نام بردند و گفت: امام علی (ع) تا آخرین لحظات حیات پربرکت خویش در اندیشه پاسداری از اصول و ارزش‌های اسلامی، تکریم کرامت‌های انسانی و حاکمیت حق و عمل به دستورات قرآن تلاش‌های فراوان کردند.
مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه امام علی (ع) نظیر حضرت محمد (ص) قهرمان برجسته توحید هستند، تصریح کرد: تمام هویت دینی و اسلامی و تمام هویت یک انسان کامل و ممتاز و تمام هویت انبیا و ائمه (ع) محور تولید است، بنابراین امام علی (ع) نظیر حضرت حضرت محمد (ص) از قهرمانان بارز و ممتاز توحید به ‌شمار می‎روند.
محمدی خاطرنشان کرد: نهج‌البلاغه امام علی (ع) الهام‌بخش دریایی از معارف و شیوه‌های تکامل و درست‌اندیشی است که در اسلام هیچ کتابی پس از قرآن به بلندای عظمت نهج‌البلاغه نمی‌‎رسد، چراکه این کتاب مغز و روح قران و وحی الهی است.
وی در ادامه با بیان اینکه شب قدر عالی‌ترین لحظات پیوند بنده و معبود است، گفت: شب قدر شبی بسیار با ارزش و با قداست است که عبادت و بندگی در آن برابر با هزاران ماه بیان شده بنابراین لازم است در بهره‌گیری بیش از پیش آن بکوشیم.
محمدی با ضرورت بیش از پیش حضور مسلمانان در مساجد لیالی پر ارزش قدر تأکید کرد و افزود: حضور افراد در مساجد در شب‌های باعظمت قدر و دعا کردن خصوصیتی دارد که باید به آن توجه شود، چراکه دعا در این شب‎ها تقدیر انسان را دستخوش تغییر می‌کند.
مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه انقلاب اسلامی نشأت گرفته از تعالیم و ارزش‌های ناب اسلامی است، گفت: انقلاب اسلامی ایران پدیده‌ای تاریخ ساز و تحول‌آفرین در زمینه‌های مذهبی، دینی است که در چهارچوب نبرد حق علیه باطل مسیر رشد و تعالی خود را می‌پیماید.
محمدی ادامه داد: عوامل اعتقادی و به‎ویژه تفکر توحیدی اسلام، محور تمام مولفه‌های فکری، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی را در جامعه اسلامی تشکیل می‌دهد.
وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی با الهام از ارزش‌ها و تعالیم والای اسلامی و تبعیت همه‌جانبه از ائمه معصومین (ع) عصر جدیدی از معنویت‌گرایی به ‌شمار می‌رود که توانسته در برابر استعمارگران و ابر قدرت‌ها ایستادگی کند، بنابراین بقا و تداوم آن به حفظ انگیزه الهی و معنویت‌گرایی استوار است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول