اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط میراث فرهنگی فارس صورت گرفت؛

آموزش رایگان صنایع دستی به هنرجویان فارسی

خبرگزاری فارس: توسط میراث فرهنگی فارس، رشته‌های صنایع دستی در شهرستان‌های آباده و مرودشت به صورت رایگان به هنرجویان آموزش داده شد.

آموزش رایگان صنایع دستی به هنرجویان فارسی
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، در سال جاری 160 هنرجو در شهرستان آباده در قالب 11 رشته آموزشی در کلاس‌های آموزشی صنایع دستی شرکت کرده‌اند.
نماینده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آباده گفت: دوره جدید کلاس‌های آموزش صنایع دستی در 11 رشته و با 160 هنرجو از ابتدای مرداد ماه 90 در دفتر صنایع دستی آباده آغاز شده است.
محمد فرخی افزود: در این دوره رشته‌های منبت مقدماتی و پیشرفته، معرق، سراجی سنتی و پیشرفته، سفال، گلیم بافی، چهل‌تکه‌دوزی، سرمه‌دوزی، روواردوزی و قاشق‌تراشی آموزش داده می‌شود.
وی اضافه کرد: پس از برگزاری کلاس‌ها بسیاری از این هنرجویان پس از دریافت کارت مهارت از بیمه صنعتگری تأمین اجتماعی بهره‌مند می‌شوند.
فرخی گفت: همچنین با توافقی که بین اداره میراث فرهنگی آباده و کمیته امداد  این شهرستان حاصل شده است، مددجویان زیر پوشش کمیته امداد نیز به صورت رایگان از کلاس‌های آموزش صنایع دستی استفاده می‌کنند.
همچنین رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مرودشت از برگزاری کلاس‌های آموزش رایگان صنایع دستی برای هنرجویان در این شهرستان خبر داد.
فرهاد کشتکار گفت: این کلاس‌ها با همت معاونت صنایع دستی این استان در چهار رشته آموزشی و با استفاده از استادکاران مجرب این شهرستان برگزار شده است.
وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این کلاس‌ها پرکردن اوقات فراغت جوانان و نیز فراهم کردن زمینه لازم برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان است، ادامه داد: سفالگری، معرق‌کاری، چرم‌دوزی و گلیم‌بافی از رشته‌هایی هستند که در این کلاس‌ها آموزش داده می‌شوند و هنرجویان پس از فراگیری دروس و موفقیت در آزمون مربوطه موفق به دریافت کارت صنعتگری و بهره‌مندی از مزایای آن می‌شوند.
این مسئول تصریح کرد: در این دوره از کلاس‌ها 57 هنرجو شرکت کرده‌اند و اظهار امیدواری کرد که با برگزاری این کلاس‌ها هنرهای سنتی و صنایع دستی این شهرستان احیا شوند و شاهد رواج رشته‌های فراموش شده صنایع دستی در مرودشت و ایجاد اشتغال برای سنین مختلف باشیم.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول