اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مولف کتاب بایسته‌های عفاف و حجاب:

مطالب نشریه ایران به‌دور از مستندات تاریخی است

خبرگزاری فارس: مولف کتاب بایسته‌های عفاف و حجاب گفت: مطالب نشریه خاتون روزنامه ایران درباره حجاب، به‌دور از مستندات تاریخی و مذهبی اسلام است.

مطالب نشریه ایران به‌دور از مستندات تاریخی است
حجت‌الاسلام غلامحسین ذاکری خطیر مولف کتاب بایسته‌های عفاف و حجاب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری با اشاره به بخشی از ادعاهای مربوط به ورود چادر مشکی در دوران ناصروالدین شاه و متکبرانه بودن این رنگ گفت: این نظر به‌دور از مستندات تاریخی و مذهبی اسلام است.
وی گفت: علامه طباطبایی در ذیل آیه 59 سوره احزاب می‌فرماید: «وقتی آیه حجاب نازل شد، زنان چادر به سر کرده و دقیقاً رنگ آن مشکی بود»، از این رو نسبت دادن چادر مشکی به زمان ناصرالدین شاه دلیل بر جهل مصاحبه شونده مجله خاتون دارد.
مولف کتاب بایسته‌های عفاف و حجاب گفت: بر فرض اگر چادر مشکی در ایران را ناصرالدین شاه آورده باشد، چادر مشکی که بر سر زنان یمنی، لبنانی، عربستانی و عراقی و... قرار دارد را چه کسی آورده است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی سوادکوه در پاسخ به بلا مانع بودن استفاده از عطر توسط بانوان در معابر عمومی گفت: آموزه‌های مکتب اسلام همه‌جانبه بوده و از این رو تاکید اسلام بر استعمال عطر برای مرد و زن بلامانع بوده و در سیره رسول اکرم و پیشوایان هم کاملاً موجود بوده است.
وی ابراز داشت: اسلام برای حفظ بنیاد خانواده استعمال عطر و آرایش زنان را برای بیرون از خانه ممنوع کرده است از این رو به زنان فرمود « زینت زن و استعمال عطر برای خانه و در راستای تحکیم بنیاد خانواده ضروری، ولی برای بیرون از خانه و جلب غریبه به حریم عفاف زن ممنوع است».
ذاکری خطیر عنوان کرد: با توجه به دلایل بالا نظریه جناب کلهر جاهلانه و بیانگر اطلاعات اندک نامبرده در مسائل دینی است و ایشان نباید در کرسی عالمان بنشیند و اما اظهارات جاهلانه داشته باشد.
وی گفت: به‌نظر بنده خداوند در آفرینش خود زیباترین و جذاب‌ترین آن را برای زنان قرار داده است و زنان را زیبا آفریده است، بنابراین زنان هیچ نیازی به خودنمایی ندارند و اگر زن را تشویق به آرایش و برهنگی و یا معطر کردن برای خودنمایی دعوت کنیم و این تحقیر زن و بهره‌کشی از شخصیت زن است و این برای کسانی که می‌خواهند از زن سوء استفاده کنند معنا پیدا می‌کند بنابراین زن آنقدر جذابیت لازم را دارد که نیاز به هیچ خودآرایی و خود نمایی در خارج از خانه نداشته باشند.
مولف کتاب بایسته‌های عفاف و حجاب با اشاره به مکروه بودن لباس و چادر مشکی تصریح کرد: در کتاب «من لا یحضره فقیه و وسائل الشیعه» که لباس مشکی را مکروه دانسته است، عبا و کساء(چادر) را استثنا کرده است.
ذاکری خطیر با ابراز شگفتی از نویسندگان مجله خاتون افزود: نظرات مراجع عظیم الشان در ارتباط با بلا مانع بودن چادر مشکی موجود است، اما چرا جریان انحرافی با پرکردن چای زمزم می‌خواهند مانند برادر حاتم طایی مشهور گردند، خدا می‌داند و به نظر می‌رسد نویسندگان نشریه خاتون با دشمنان اسلام همگام شده و نظرات بی‌جا بیان می‌کنند.
وی در پاسخ به این سوال خبرگزاری فارس سوادکوه درباره علل هجمه سنگین به مقوله حجاب گفت: هجمه سنگین به حجاب رویکرد اعتقادی و رویکرد سیاسی دارد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی سوادکوه با تاکید بر اینکه جریان انحرافی ادامه حیات خود را در هجوم به مسایل دینی می‌بیند، اضافه کرد: تنها سد پولادین در برابر جریان انحرافی آموزه‌های اسلامی است و آنان می‌دانند با وجود زنان و مردان متدین نمی‌توانند به بقای خود امیدوار باشند.
کارشناس مذهبی مقوله عفاف و حجاب با اشاره به هزینه سنگین و توزیع گسترده نشریه خاتون در جامعه با پول بیت المال را دارای رویکرد انتخاباتی ذکر کرد و بیان داشت: تجربه نشان داده که منافقین، مارکسیست‌ها و اصلاح‌طلبان برای جذب افکار عمومی عموماً به ارزش‌های دینی حمله ور شده‌اند، چرا که استکبار و اذناب آنان نمی‌توانند بر مردم مسلط شوند مگر با منحرف کردن جوانان و افرادی که به زعم شان بی‌تفاوت هستند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی سوادکوه با تاکید بر اینکه اشتغال و فعالیت‌های پویای اقتصادی نیاز اصلی کشورماست، گفت: جریان انحرافی با رها کردن اولویت اشتغالزایی و اشتغال کشور با توزیع رایگان و گسترده نشریه خاتون به‌دنبال جذب رای‌های سرگردان در انتخابات هستند.
این کارشناس مذهبی با تاکید بر اینکه استعمار و استکبار در برابر اسلام ناب ناتوانند، یادآور شد: آنها به‌دنبال ایدئولوژی‌زدایی هستند تا به اهدافشان دست یابند.
وی خواستار توجه جوانان و افشای ماهیت این افراد شد و خاطرنشان کرد: همه ما مواظب فریب‌های اموی و عباسی و زبیری عصر خودمان باشیم.
مولف کتاب بایسته‌های عفاف و حجاب درباره ادعای نشریه خاتون درباره ورود عمامه مشکی در زمان صفویان، گفت: براساس اسناد تاریخی پیامبر اکرم (ص) قطعاً از عمامه مشکی استفاده می‌کرد و در روز غدیر هم همان عمامه مشکی را بر سر حضرت علی (ع) قرار داده و ذریه پاکش نیز از آن استفاده می‌کردند.
ذاکری خطیر با اشاره به نظر مراجع درباره اینکه چادر مشکی بهترین و مناسب‌ترین پوشش برای زن مسلمان است، ادامه داد: متفکران غربی در اظهار نظرهای گوناگون خود، چادر را از مهم‌ترین موانع دستیابی به اهداف استعماری خود ذکر کرده‌اند.
وی با تاکید بر اینکه جریان انحرافی برای دستیابی به قدرت، حاضر است احکام اسلامی را زیر پا قرار دهد، ابراز داشت: اگر فردی یک بار برای رسیدن به "حکومت ری" احکام اسلامی را زیر پا بگذارد بی‌تردید فرد غیرمطمئنی است و به هیچ اصولی پایبند نخواهد بود و بار دیگر ملت و مکتب را خواهند فروخت.
این مولف چاپ عکس‌های زننده در نشریه خاتون را غیرشرعی ذکر کرد و متذکر شد: نشان دادن دست و موی زن از نظر بنده تنها برای فریب افکار عمومی است.
ذاکری خطیر با اشاره به مطلبی در نشریه خاتون درباره لزوم تعریف جدیدی از حجاب گفت: بحث حجاب و حدود آن و نیز موارد اضطراری کاملاً در فتاوی مراجع وجود دارد و اینکه در مثال خود از لزوم فعالیت جراح زن صحبت کردن نه تنها نیاز نیست بلکه تمام احکام اضطراری در فتاوی آمده و به‌ دلیل قلت مطالعات تاریخی و مذهبی امثال آقای کلهر، اینگونه اظهارات بیان می‌شود.
وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری درباره اولویت داشتن معیشت مردم و اشتغال جوانان در برنامه‌ریزی‌ها، اذعان داشت: به اصل مسائل توجه کنیم و از حاشیه‌پردازی بپرهیزیم که به ضرر نظام است.
انتهای پیام/ن10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول