اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرکرد خبر داد:

کاهش 30 درصدی مصرف آرد در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان شهرکرد گفت: با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، مصرف آرد در این استان طی شش ماه گذشته 30 درصد کاهش یافته است.

کاهش 30 درصدی مصرف آرد در چهارمحال و بختیاری
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مراد کاظمی ظهر امروز در بازدید از کارخانه آرد صنعت در این شهرستان اظهار داشت: به‌منظور ارتقای کیفیت آرد تولیدی، کارخانجات آرد این استان باید به دستگاه‌های پیشرفته آزمایشگاهی مجهز شود.
وی افزود: کیفیت آرد و نان این شهرستان در اولویت کاری دستگاه‎های اجرایی و مرتبط با این بخش قرار دارد و در همین راستا اکیپ مشترک بازرسی، متشکل از نمایندگان فرمانداری، شرکت غله، بهداشت مواد غذایی و مجمع امور صنفی تشکیل خواهد شد.
کاظمی با اشاره به مشکلات و نارسائی‌های بخش خصوصی در مورد کارخانه آردسازی و خبازان گفت: بالا بودن هزینه‎های انرژی مصرفی از مهم‌ترین این مشکلات است که در این ارتباط سعی و تلاش خواهیم کرد تا راهکار مناسبی اتخاذ شود.
فرماندار شهرستان شهرکرد با تأکید بر ضرورت ارتقای سطح علمی نانوایان در راستای پخت اصولی و صحیح نان گفت: با توجه به بی‌اطلاعی یا کم‌اطلاعی اکثر نانوایان از مباحث علمی پخت نان، استفاده از مطالب علمی توسط خبازان در کیفیت پخت نان نقش تأثیرگذاری ایجاد می‌کند.
کاظمی همچنین بر ضرورت کیفیت بخشی پخت نان توسط خبازان در این استان تأکید کرد و گفت: ایجاد مجتمع‌های نان و رقابت صحیح و اصولی بین نانوایان از مؤلفه‌های مؤثر در ارتقای کیفیت نان به شمار می‌رود.
وی با اشاره به راهکارهای کاهش ضایعات نان در این استان، گفت: افزایش کیفیت آرد، ایجاد رقابت بین نانوایی‌ها و خرید نان متناسب با مصرف از سوی شهروندان از مهم‌ترین این راهکارها به‌ شمار می‌رود.
کاظمی رقابتی کردن پخت نان در این شهرستان را ضروری بیان و تأکید کرد: باید برنامه‌ای با هدف کیفیت بالاتر، هزینه کمتر و مشتری بیشتر در نانوایی‌ها تبیین و اجرایی شود.
وی با تأکید بر اینکه به نانوایی‌هایی که کیفیت پخت مطلوب ندارند، اخطار داده می‌شود، گفت: بر همین اساس در صورت عدم رعایت کیفیت پخت از سوی واحدهای نانوایی از این واحدها سلب امتیاز می‌شود.
کاظمی خاطرنشان کرد: برای ارتقای آرد خبازی‌ها نیز گندم بی‌کیفیت از چرخه تولید کارخانه‌های آرد سازی خارج و آرد مرغوب به نانوایان عرضه می‌شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول