اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

علیرغم برنامه‌ریزی‌های اعلام شده؛

ترافیک مومنان را در شب قدر به زحمت انداخت

خبرگزاری فارس: حجم ترافیک در محدوده میدان مصلی اردبیل به سمت خیابان‌های همجوار و پارک خودروها در این مکان علیرغم برنامه‌ىیزی‌های مسئولان مومنان شرکت‌کننده در برنامه لیالی قدر را به زحمت انداخت.

ترافیک مومنان را در شب قدر به زحمت انداخت
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرغم اتخاذ محدودیت‌های ترافیکی در شب قدر که با تاکید فرماندار اردبیل در جلسه شورای ترافیک شهرستان انجام شده بود اما پارک غیر‌قانونی در اطراف مصلی سبب شد تا در هنگام خروج از این مکان مومنان شرکت‌کننده در مراسم پر فیض احیا با تاخیر و تعلل از مکان مصلی خارج شده و کار انتقال شرکت‌کنندگان با دقایقی وقفه انجام شود.
هرچند در جلسه ترافیک شهرستان اردبیل اعلام شده بود از ساعت 21 شب لیالی قدر حرکت خودروها از مسیر چهارراه امام، عالی‌قاپو، امام حسین و اوچ‌دکان به سمت مصلی ممنوع خواهد بود و پارک هرگونه وسایل شخصی و ادارات غیر‌قانونی است اما از اولین ساعات شب تعدادی از افراد با خودروهای شخصی در خیابان‌های اطراف مصلی اقدام به پارک خودرو کرده بودند که این کار بدون هیچگونه اعمال قانون سبب شد تا شرکت‌کنندگان در مراسم شب احیا در حجم ترافیک پایانی شب دیرتر به مناطق خود برسند که این امر مشکلاتی را نیز برای انتقال مومنان به ویژه بانوان از طریق اتوبوس‌های شرکت واحد به وجود آورد.
این بی‌توجهی که به نظر می‌رسد از ناحیه راهور باشد در برگزاری چنین مراسم باشکوهی یک قصور و کوتاهی جبران‌ناپذیری است که سبب می‌شود برخی نارضایتی‌ها به وجود آمده و شرکت‌کنندگان نتوانند به موقع رفت و آمد کنند.
از سوی دیگر مصلی اردبیل که به گفته مسئول پشتیبانی مصلی برای میزبانی از مومنان شرکت‌کننده در احیا مهیا شده بود از چندان آمادگی خوبی برخوردار نبوده به طوریکه بسیاری از شرکت‌کنندگان در محوطه بیرونی مصلی با وجود سرمای هوا ساعت‌ها ایستاده و برنامه را از طریق تلویزیون شهری تماشا کردند و قادر نشدند به دلیل حجم شرکت‌کنندگان وارد مصلی شوند.
نبود زیر‌انداز و امکانات حضور در این محفل سبب شد تا تعدادی از شرکت‌کنندگان به ویژه بانوان از نابسامانی گله‌مند باشند و لب به شکوه بگشایند.
یکی از مومنان شرکت‌کننده در این مراسم با اشاره به نادیده گرفتن بخش عظیمی از شرکت‌کنندگان که در محوطه بیرونی مصلی در آیین شب احیا شرکت کرده بودند خواستار مفروش شدن محیط بیرونی مصلی و خیابان‌های همجوار شد تا روزه‌داران بتوانند از این برنامه استفاده کنند.
نادر سلیمی‌نیا با بیان اینکه امسال گویی هیچ پیش‌بینی برای حضور گسترده مردم و مومنان در این مراسم نشده، گفت:‌ بیش از سه ساعت است که در روی فضای سبز مرطوب نشسته‌ایم در حالیکه هیچ اطلاع‌رسانی نیز برای آوردن زیرانداز از سوی شرکت‌کنندگان نشده بود و این یک ضعف بزرگ است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همچنین به دلیل ازدحام زیاد مردم و نماز گزاران در مصلی اردبیل روز گذشته در قسمت بانوان علیرغم وجود چندین خروجی، بانوان نمازگزار با مشکل مواجه شده و حتی چند نفر از آنان هنگام پایین آمدن از پله‌ها مصدوم شدند.
این در حالی است که پروژه مصلی اردبیل چند سالی است در حال ساخت و ساز است و مردم امیدوارند با ساخت و تکمیل این پروژه ورود و خروج آنان هیچ مشکلی نداشته باشد در حالی که روز گذشته چندین نفر از زنان سالخورده با سقوط از پله‌های مصلی مصدوم و با دخالت اورژانس و نیرو‌های نظامی و انتظامی نجات یافتند.
یکی از بانوان که زیر دست و پا مانده و از ناحیه دست، ‌کتف و صورت دچار آسیب‌دیدگی شده بود با حضور ماموران اورژانس به بیمارستان منتقل و مورد مداوا قرار گرفت.
علاوه بر این بانوی نمازگزار چندین نفر از بانوان دیگر نیز به شدت مصدوم شدند که جا دارد مسئولان مصلی چاره‌ای برای این امر و حضور امن نمازگزاران بیندیشند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول