اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حمایت دانشکده صدا و سیمای قم:

مستند عزاداری مردم کاشان تولید شد

خبرگزاری فارس: مستند عزاداری حسینی مردم کاشان به همت دانشجویان قمی و حمایت دانشکده صدا و سیمای قم تولید شد.

مستند عزاداری مردم کاشان تولید شد
مدیر تولید دانشکده صدا و سیما امروز در گفت‌وگو با خبر نگار فارس در قم با اعلام این خبر بیان داشت: این مستند به تهیه‌کنندگی محمد حسین نوابی و کارگردانی روح الله رحیمی در سه اپیزود به رسومات مردم کاشان در عزاداری امام حسین(ع) می‌پردازد.
وی افزود: در اپیزود نخست که پر پرواز نام دارد به روایت هیئتی عزاداری می‌پردازد که بنابر تصمیم هیئت مدیره به پذیرایی از عزاداران حسینی در روز تاسوعا و عاشورا اقدام می‌کند.
حجت‌الاسلام حسین نطنزی با بیان اینکه پذیرایی شگفت این پاکدلان موجب تولید این مستند شده است، تصریح کرد: اعضای این هیئت تلاش کردند پذیرایی منحصر به فردی از عزادارن حسینی داشته باشند به همین دلیل در اقدامی پرمشقت و سنگین نسبت به پخت شش هزار غذا اقدام می‌‌کنند.
وی دومین بخش از این مستند را اجرای تعزیه و بازسازی صحنه‌های عاشورا در یکی از روستاهای کاشان با نام شوق دیدار بیان کرد و گفت: این تعزیه شباهتی به یک تعزیه کوچک نداشته و در آن تمام رخدادهایی که از صبح تا ظهر عاشورا به وقوع می‌پیوندد به نمایش در می‌آید.
مدیر تولید دانشکده صدا و سیمای ‌قم بیان کرد: این تعزیه خوانی در محلی پهناور اجرا می‌شود که به صورت هنرمندانه شهادت یاران امام حسین (ع)، بنی هاشمیان، علی اصغر و سپس امام حسین (ع) به نمایش گذاشته می‌شود.
وی تصریح کرد: با اجرای سوزناک این تعزیه تاریخ کربلا باری دیگر برای تماشاچیان تکرار شده و دل آنکارا به درد می‌آورد و اجرای تعزیه با اشک و آه مردم تا لحظه شهادت امام حسین (ع) ادامه پیدا می‌کند.
نطنزی ادامه داد: سومین بخش این مستند که چهل منبر نام دارد به اعتقادات پاک مردم اشاره می‌کند و در آن سنت روشن کردن شمع در 40 مسجد کاشان به تصویر کشیده می‌شود.
وی اضافه کرد: مردم کاشان در سنتی قدیمی برای روا شدن حاجتشان در 40 مسجد 40 شمع روشن می‌کنند و برای گرفتن حاجت خود 39 شمع روشن کرده و در صورت روا شدن حاجتشان شمع آخر را تا سال آینده در مکان خود روشن می‌کنند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول