اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی آبادان:

بهزیستی آبادان 600 فرصت شغلی ایجاد می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی آبادان گفت: بهزیستی این شهرستان موظف به ایجاد 600 فرصت شغلی برای مددجویان است.

بهزیستی آبادان 600 فرصت شغلی ایجاد می‌کند
علی فرحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: شرایط اشتغال‌زایی برای 50 نفر از مددجویان در طی چند ماه گذشته ایجاد شده است.
وی افزود: مددجویان با ارائه طرح‌هایی به بهزیستی این شهرستان در صورت پذیرفته شدن، برای دریافت دو تا پنج میلیارد ریال تسهیلات خود‌اشتغالی به بانک عامل معرفی می‌شوند.       
رئیس اداره بهزیستی آبادان تصریح کرد: علاوه بر اشتغال‌زایی برخی از مددجویان از طریق ارائه تسهیلات خانگی، سایر مددجویان به مراکز اشتغال‌زایی از جمله کارخانه‌ها و کارگاه‌ها معرفی می‌شوند. 
وی گفت: توانمندسازی مددجویان و کاهش وابستگی آنان به این نهاد از مهم‌ترین برنامه‌های راهبردی بهزیستی به‌شمار می‌رود.
فرحانی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌هایی که در زمینه اشتغال در سال‌های اخیر صورت گرفته است، مددجویان از فقر مطلق فاصله گرفته‌اند، افزود: بهزیستی با اشتغال‌زایی مددجویان از وضعیت مصرف‌کنندگی تا حدودی منتفی شود.
وی بیان کرد: بهزیستی باید توانمندی‌های بالقوه خانواده‌ها را به توانمندی‌های بالفعل تبدیل کند.
رئیس اداره بهزیستی آبادان با اشاره به اینکه بهزیستی توجه ویژه‌ای را به خودکفاسازی و توانمندسازی مددجویان با نگاه به ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار دارد، تصریح کرد: توجه و تحقق خودکفایی مددجویان تنها با توانمندسازی و خارج‌سازی آنها از پوشش سازمان میسر می‌شود.
وی گفت: اگر بتوان از ظرفیت‌های خالی صنایع موجود در شهرستان استفاده لازم را ببرد، می‌توان در خودکفایی مددجویان نقش مؤثری داشت.
فرحانی همچنین از مسئولان پتروشیمی، پالایشگاه، منطقه آزاد، شهرداری و سایر مراکز خواستار همکاری در زمینه اشتغال مددجویان شد.
وی در ادامه افزود: نزدیک به هزار مددجو در سامانه بهزیستی به منظور اشتغال ثبت‌نام کرده‌اند، که بهزیستی آبادان بر حسب نوع درخواست شغلی این متقاضیان اقدامات لازم را به عمل می‌آورد.
انتهای پیام/غ30 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول