اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول شبکه دامپزشکی نرماشیر:

واکسیناسیون 5000 قطعه طیور در نرماشیر

خبرگزاری فارس: مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان نرماشیر گفت: طی سال جاری بیش از 5 هزار قطعه طیور بومی علیه بیماری‌های نیوکاسل و آنفلوآنزا در نرماشیر واکسینه شدند.

واکسیناسیون 5000 قطعه طیور در نرماشیر
 عباس سرحدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نرماشیر اظهار داشت: طی سال جاری بیش از 5 هزار قطعه طیور بومی بر علیه بیماری‌های نیوکاسل و آنفلوآنزا در نرماشیر واکسینه شدند.
سرحدی بیان کرد: این شهرستان با دارا بودن 200 هزار قطعه طیور بومی از ظرفیت مناسبی در این زمینه برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از خانوارهای این شهرستان با پرورش و نگهداری طیور بومی گوشت مرغ و تخم‌مرغ مورد نیاز خود را تامین می‌کنند، افزود: پایش و کنترل بیماری‌های طیور کمک شایانی به اقتصاد این خانوارها می‌کند.
سرحدی با بیان اینکه این خدمات به صورت رایگان به مردم ارائه می‌شود، بیان داشت: در صورت بروز هرگونه بیماری احتمالی این شبکه اقدام به معاینه و نمونه‌برداری از طیور بیمار و یا تلف شده و ارسال آن به مرکز استان برای آزمایش و بررسی می‌کند.
وی با اشاره به اینکه جمعیت طیور بومی شهرستان نرماشیر به عنوان یک سرمایه بزرگ به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: حراست از این سرمایه جزو وظایف ذاتی شبکه دامپزشکی نرماشیر است.
همچنین رئیس شبکه دامپزشکی رفسنجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به جمع‌آوری فرآورده‌های گوشتی غیر بسته‌بندی از ابتدای شهریور ماه سال جاری در این شهرستان اظهار داشت: با توجه به فعالیت‌ کارگاه‌های بسته‌بندی در سطح شهرستان رفسنجان و لزوم عرضه گوشت با کیفیت مناسب به دست مصرف کنندگان از ابتدای شهریور ماه سال جاری عرضه هرگونه گوشت شترمرغ، بوقلمون، کبک و بلدرچین و همچنین تخم پرندگان باید به صورت بسته‌بندی مجاز و با کد دامپزشکی صورت گیرد.
محمود مقامی بیان کرد: در غیر این صورت برابر ضوابط و مقررات نسبت به جمع‌آوری فرآورده‌های مذکور اقدام و واحدهای مختلف به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.
وی افزود: از ابتدای ماه رمضان با تلاش کارکنان واحد نظارت این شبکه بیش از 500 کیلوگرم فرآورده‌های دامی غیرقابل مصرف از مراکز عرضه و کشتارگاه‌های دام و طیور این شهرستان ضبط و معدوم‌سازی شد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول