اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

مدیرعامل گاز استان تهران خبر داد:

افتتاح 145 میلیارد ریال پروژه گازرسانی در هفته دولت

خبرگزاری فارس: مدیرعامل گاز استان تهران از افتتاح 145 میلیارد ریال پروژه در دو استان تهران و البرز در هفته دولت خبرداد.

افتتاح 145 میلیارد ریال پروژه گازرسانی در هفته دولت
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، یعقوب‌علی حسین‌نیا در یک نشست خبری که صبح امروز برگزار شد گفت: شرکت گاز استان تهران متولی گازرسانی به دو استان تهران و البرز با جمعیتی بالغ بر 15 میلیون نفر است.
وی ادامه داد: این دو استان 2میلیون و 500 مشترک دارد که از این میزان 2 میلیون و 100 هزار مشترک در استان تهران و 400 هزار مشترک نیز در استان البرز واقع شده است.
وی خاطرنشان کرد: از لحاظ خانوار این دو استان 5 میلیون واحد مسکونی دارد که 4 میلیون و 300 هزار واحد مسکونی در استان تهران و 700 هزار واحد مسکونی نیز در استان البرز واقع شده است.
مدیرعامل گاز استان تهران با اشاره به اینکه تهران دارای 61 شهر است که در حال بهره‌برداری از گاز طبیعی هستند گفت: شهر تهران با عمر 36 ساله پیرترین شهری است که از نعمت گاز برخوردار است و شهر طالقان که تا 2 ماه آینده به شبکه انتقال گاز متصل می‌شود از جدیدترین شهرهایی هستند که می‌توانند از گاز بهره‌مند شوند.
حسین‌نیا در ادامه با اشاره به اینکه 510 روستا در این دو استان در حال بهره‌برداری از نعمت گاز هستند گفت: 80 روستا در حال اجرای گازرسانی، 7 نیروگاه، 10 واحد صنعتی و 45 جایگاه CNG جدید نیز به شبکه گازرسانی متصل می‌شود.
وی با اشاره به عملکرد شرکت گاز استان تهران در سال 89 گفت: در این سال 31 هزار علمک گاز و 151 هزار مشترک و 104 هزار مشترکی که اقدام به تفکیک کنتور خود کرده‌اند می‌توان از عملکرد این شرکت عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت گاز استان تهران با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت خاطرنشان کرد: در این هفته 10 روستا، 6 مسکن مهر و 9 جایگاه CNG با اعتبار 145 میلیارد ریال بهره‌برداری می‌شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: واحدهای مسکونی که دارای موتورخانه و سیستم مرکزی گرمایش هستند به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود که اقدام به تفکیک کنتور کند زیرا این سیستم از ایمن‌ترین سیستم موجود است ولی با تغییراتی از قبیل نصب شیر ترموستاتیک، مجهز کردن موتورخانه به سیستم حسگر هوشمند، استفاده از شیشه‌های دو جداره و عایق‌کاری موتورخانه می‌توانند تا حد زیادی در مصرف گاز صرفه‌جویی‌ کنند.
انتهای پیام/ص
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول