اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سپاه اردبیل:

سپاه متولی رژه 31 شهریور است

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل امسال متولی اصلی در برگزاری رژه نیروهای مسلح در هفته دفاع مقدس است.

سپاه متولی رژه 31 شهریور است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهنگ مستعد پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی هفته دفاع مقدس در اردبیل اظهار داشت: سال گذشته این رژه با همکاری تیپ 40 ارتش برگزار شد و ما امسال تلاش می‌کنیم در آغازین روز هفته دفاع مقدس با هماهنگی و همکاری سایر دستگاه‌ها صلابت و اقتدار نیروهای مسلح را در قالب رژه‌ای ماندگار به نمایش بگذاریم.
وی به برگزاری شایسته نمایشگاه رزمی، فرهنگی دفاع مقدس در سال گذشته با محوریت سپاه تصریح کرد: امسال نیز با توجه به این‌که محوریت این نمایشگاه به نمایش گذاشتن صحنه‌هایی از عملیات والفجر چهار پیش‌بینی شده است ما با انتخاب یک منطقه کوهستانی سعی می‌کنیم نمایشگاه رزمی، فرهنگی خود را پررونق‌تر از سال گذشته برپا کنیم.
مستعد خاطر نشان کرد: برگزاری این نمایشگاه علاوه بر مشکلات تعیین مکان گاه با مشکلات تأمین اعتبارات نیز همراه است که امیدواریم با حمایت مالی مسئولان استان بتوانیم نمایشگاه امسال را نیز آبرومندانه برگزار کنیم.
وی اضافه کرد: هر چند نیروهای تیپ 37 سپاه حضرت عباس (ع) استان در مأموریت شمال‌غرب قرار دارند و همچنان در صحنه دفاع مقدس از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند و در این مسیر شهدایی را نیز تقدیم نظام می‌کنیم اما در برپایی نمایشگاه رزمی و فرهنگی با مشکلی خاص مواجه نشود و بتوانیم کمبود ناشی از نیروهای تیپ 37 را جبران کنیم.
مستعد ادامه داد: امروز برخلاف اعتقاد برخی‌ها دفاع مقدس به پایان نرسیده و ما با تقدیم شهدایی در جبهه‌های مختلف به ویژه مرزهای غربی با دشمن تا بن دندان مسلح و ایادی آنها مقابله و مبارزه می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم صلابت ملت ایران خدشه‌دار شود.
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود به برنامه‌های مختلف سپاه در ایام هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت:‌ در کنار برگزاری رژه نیروهای مسلح که جدیدترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات و امکانات به نمایش گذاشته می‌شود شاهد برگزاری یادواره‌های شهدا در سطح استان، منطقه و محلات می‌باشیم و معتقدیم یادواره‌ها اگر به صورت محلی برگزار شود با تعصب خاص و حضور پرشور مردم برپا شده و از شهدا تجلیل می‌شود.

 *بازاریان در هفته دفاع مقدس به حرمت هشت سال جنگ هشت درصد تخفیف ارائه کنند
مشاور استاندار اردبیل در ائمه جماعات افزود: امروز بعد از 22 سال از پایان جنگ در پاسداشت این حادثه تاریخی باید با ایده و تفکرات جدید و رویکرد فرهنگی و دینی تلاش کنیم تا فرهنگ ایثار و شهادت به نسل آینده منتقل شود.
حجت‌الاسلام عبدالله حسنی تصریح کرد: در این انتقال مفاهیم و مبانی خوش‌خلقی و تکیه بر تبلیغ چهره به چهره با حضور روحانیان بسیار با اهمیت و تأثیرگذار است و در کنار آن برگزاری یادواره‌های شهدا و تجلیل از خانواده‌های ایثارگران خود دارای ارج و قرب خاص است.
وی از جامعه اصناف و بازاریان استان خواست در هفته دفاع مقدس به میمنت هشت سال جنگ تحمیلی اجناس و کالای خود را با هشت درصد تخفیف ارائه دهند تا این فرهنگ بیشتر در جامعه ترویج پیدا کرده و نهادینه شود.
حسنی خاطر نشان کرد: ‌در نمایشگاه رزمی، فرهنگی هفته دفاع مقدس علاوه بر بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات مدرن پیشنهاد می‌کنیم کتابی از خاطرات رزمندگان نیز تهیه و چاپ شده و در اختیار روحانیان قرار گیرد تا در ایام تبلیغ از این کتب استفاده شود.
به گزارش فارس، مشاور استاندار در امور بانوان و مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری نیز در این جلسه گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس در کنار تجلیل از بانوان ایثارگر و شاغل در دستگاه‌های اداری دیدار با خانواده‌های شهدا را برگزار می‌کنیم.
خدیجه جعفری برگزاری همایش زن و دفاع مقدس با محوریت نقش زنان در جنگ هشت ساله را خواستار شد و اضافه کرد: ما آمادگی داریم در نمایشگاه رزمی، فرهنگی نیز حضور موفق و فعال داشته باشیم و بخشی از ایثارگری رزمندگان خود را نشان دهیم.
حامد علامتی رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت فضاسازی در مدارس به مناسبت هفته دفاع مقدس و برگزاری مسابقات مختلف قرآنی و خاطره‌گویی با توجه به تقارن این هفته با چهلم شهادت حسین آخرین برنامه ویژه‌ای در اتحادیه برگزار شود تا از این جوان برومند که در روزهای گذشته در صحنه رزم با دشمن خصم به مرز شهادت رسید، تجلیل شود.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول