اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین خبر داد:

احداث کتابخانه مرکزی در شهرستان البرز

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: کتابخانه مرکزی شهرستان البرز از محل اعتبارات فرهنگی سفر سوم هیئت دولت به استان قزوین احداث می‌شود.

احداث کتابخانه مرکزی در شهرستان البرز
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین، محمود لالوها بیان کرد: با تصویب شورای اسلامی شهر الوند و همکاری شهرداری، زمینی به مساحت یک‌هزار و 826 مترمربع برای ساخت کتابخانه مرکزی البرز اختصاص داده شده است.
وی ادامه داد: این زمین در جنوب شهر الوند واقع شده که با توجه به حجم بالای جمعیت در این منطقه، اقدامی موثر برای افزایش تمایل به مطالعه و کتابخوانی در این منطقه خواهد بود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین اضافه کرد: میزان اعتبار مورد نیاز برای ساخت کتابخانه مرکزی شهرستان البرز در حال بررسی‌های کارشناسی بوده تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن ساخت این کتابخانه احداث شود.
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه الوند از شهرهای پر جمعیت استان قزوین است که بخش عمده جمعیت آن نیز مهاجرانی هستند که به دلیل اشتغال در کارخانه‌های این شهرستان، ساکن الوند شده‌اند، فعالیت‌های فرهنگی در این شهر باید با جدیت بیشتری پیگیری شود.
لالوها تأکید کرد: تنوع جمعیتی برخی شهرستان‌ها، موجب گسترش آداب و رسوم و فرهنگ‌های متفاوت در آن منطقه می‌شود که در این راستا و برای افزایش انسجام اجتماعی جامعه مذکور، نیاز به برنامه‌ریزی دقیق فرهنگی است.
وی تصریح کرد: برای دستیابی به اهداف فوق، کتابخانه‌ها در حدود وظایف و اختیارات خود باید وارد میدان شده و برای توسعه نهضت مطالعه مفید در جامعه اقدامات لازم را انجام دهند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین اظهار کرد: ساخت کتابخانه در مناطق محروم، در نظر گرفتن شرایط و مشکلات برخی مراجعان، تأمین و غنی سازی کتب کمک درسی، برنامه‌ریزی برای افزایش علاقه مطالعه بین کودکان و نوجوانان و اجرای برنامه‌ها و جلسات مختلف اجتماعی فرهنگی از جمله اقدامات موثر در این زمینه هستند.
وی یادآور شد: از دیگر نکات موثر در ارتقای فرهنگ مطالعه، وجود کتابخانه‌های مطلوب بوده و کتابخانه‌های ایده‌آل است که وقتی پژوهشگری به آن مراجعه میکند نتیجه مورد نظر خود را بگیرد و افراد عادی نیز به اهداف خود از آن دست پیدا کنند.
لالوها تأکید کرد: البته کتابخانه خوب باید کتابدارانی قوی نیز داشته باشد یعنی کتابدارانی با سواد و تحصیلکرده که خوش برخورد و با حوصله باشند، کتابدار باید اهل مطالعه بوده و نگاهی تخصصی به کتابداری داشته باشد زیرا لازمه موفقیت در هر حرفه، احساس مسئولیت و دانش تخصصی فرد شاغل در آن حرفه است.
وی ادامه داد: با توجه به مطالب مذکور این اداره کل، همکاری با کتابداران فعال و دلسوز را اولویت خود قرار داده و رضایت مراجعان و بازدهی مثبت کتابخانه را مبنای ارزیابی فعالیت کتابداران می‌داند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین با اشاره به دیدار کتابداران کشور با مقام معظم رهبری افزود: این دیدار که پس از 33 سال انتظار نخستین بار برای کتابداران و فعالان عرصه کتاب کشور رخ داد، بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور در سال جاری است و به طور قطع دیدار با معظم‌له و رهنمودها و نصیحت‌های ارزشمند ایشان، سرلوحه برنامه‌ریزی در عرصه کتاب و کتابخوانی شده و راهگشای برطرف کردن نواقص موجود خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم طبق فرموده ایشان، آموزش و پرورش، مدارس ابتدایی، دستگاه‌های ارتباط جمعی و تبلیغاتی اعم از صدا و سیما در ترویج کتابخوانی همکاری بیشتری داشته و به وظایف خود در این زمینه هرچه بهتر عمل کنند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول