اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

حمله به دفتر امور فرهنگی انگلیس یا قدرت‌نمایی طالبان در سالروز استقلال افغانستان

خبرگزاری فارس: در نود و دومین سالروز استقلال افغانستان، طالبان حمله برنامه ریزی شده ای را به دفتر امور فرهنگی انگلیس انجام دادند که این حمله خونین با 30 کشته و زخمی، از جهات مختلف حائز اهمیت است.

حمله به دفتر امور فرهنگی انگلیس یا قدرت‌نمایی طالبان در سالروز استقلال افغانستان
به گزارش فارس، بامداد روز جمعه طالبان با انفجار یک خودرو مملو از مواد منفجره در مقابل مرکز فرهنگی انگلیس در شهر کابل، حمله خود به این مرکز را آغاز کردند.
اندکی پس از این انفجار غافلگیر کننده، 3 شبه نظامی طالبان با برقع زنانه و یک تن دیگر مجهز به کمربندهای انفجاری و اسلحه، خود را به درون این ساختمان رساندند.
به گفته "حشمت الله استانکزی" سخنگوی پلیس کابل این حمله با 8 کشته و 22 زخمی پایان یافته است که 2 تن از کشته شدگان تبعه خارجی، چهار پلیس و 2 محافظ افغان هستند.
 
* مقاومت 8 ساعته طالبان
 
این حمله هشت ساعت به طول انجامید یا به عبارتی طالبان توانستند هشت ساعت در مقابل نیروهای افغان و انگلیسی که با بالگرد نیز حمایت می‌شدند، مقاومت کنند.
معدود مواردی است که طالبان توانسته اند این مدت زمان آن هم در پایتخت در مقابل نیروهای افغان و خارجی مقاومت کنند.
گرچه حمله طالبان به پایگاه نیروهای ایتالیایی در شهر هرات و یا حمله به مراکز دولتی در شهر قندهار زمان آن بیشتر از این حمله بود، اما در شهر کابل که پلیس افغانستان از آمادگی بهتری برخوردار است و نیروهای خارجی نیز پشتیبانی بهتری از نیروهای افغان دارند، هشت ساعت مقاومت در یک ساختمان که متعلق به یکی از کشورهای خارجی که در افغانستان نیروی نظامی دارد، بی‌سابقه است.
 
* پیام حمله طالبان به انگلیس در سالروز استقلال افغانستان
 
روز گذشته نود و دومین سالروز استقلال افغانستان بود. در چنین روزی جنگ خونین افغان‌ها با نیروهای استعماری انگلیس با پیروزی مجاهدان افغان به پایان رسید و انگلیس مجبور شد استقلال افغانستان را به رسمیت بشناسد.
به طور قطع حمله روز گذشته طالبان به این مرکز انگلیسی حامل پیام خاصی به انگلیس است که سیاستمداران زیرک انگلیسی آن را درک خواهند کرد.
 
* پاسخی به ادعای ناتو
 
به تازگی سخنگوی نظامیان ناتو در افغانستان ادعا کرد که طالبان تضعیف شده اند و حملات این گروه 20 درصد کاهش یافته است.
برنامه ریزی و اجرای حمله روز گذشته طالبان به مرکز امور فرهنگی انگلیس مانند سقوط بالگرد نظامیان آمریکایی در ولایت میدان وردک حکایت از جسارت بیشتر طالبان را دارد.
در آستانه خروج اجباری ناتو از افغانستان، طالبان هر هفته دست به قدرت نمایی می‌زنند و به نوعی آمریکا و متحدان غربی آن را تحت فشار قرار می‌دهد.
در مخاصمه میان طالبان و غرب، آن گونه که آمارهای موسسات بین المللی نشان می‌دهد، غیرنظامیان افغان بیشترین تلفات را متحمل می‌شوند.
 
متاسفانه ده سال حضور نظامی غرب در افغانستان نه تنها امنیت را به این کشور بازنگرداند بلکه آتش جنگ در این کشور شعله ورتر شد و هر روزه غیرنظامیان بیشتری در این آتش می‌سوزند.
حتی مصالحه با این گروه قربانی منافع آمریکا و غرب شده و روند صلح دولت افغانستان با این گروه به دلیل سنگ اندازی‌ بازیگران غربی مختل شده است.
انتهای پیام/++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول