اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی سلسله خبر داد:

تولید 95 درصد سویای لرستان در سلسله

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی سلسله گفت: 95 درصد دانه‌های روغنی سویای لرستان در سلسله تولید می‌شوند.

تولید 95 درصد سویای لرستان در سلسله
جواد احمدپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سلسله اظهار داشت: شهرستان سلسله یکی از شهرستان‌های با استعدادهای بی‌نظیر در زمینه‌های کشاورزی در لرستان است.
وی با اشاره به افزایش 17درصدی سطح زیر کشت کلزا در این شهرستان بیان داشت: در سال جاری این محصول 43 درصد در تولید رشد داشته، که این میزان تولید 84 درصد تولید کلزای استان را به خود اختصاص داده است.
مدیر جهاد کشاورزی با بیان این مطلب که سلسله امسال برای پنجمین سال متوالی مقام اول تولید کلزا را در استان کسب کرده است، گفت: کسب این مهم با توصیه‌های فنی کارشناسان جهاد کشاورزی و تأمین به موقع نهاده‌های کشاورزی و رعایت اصول فنی در مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت تحقق یافته است.
وی در خصوص کشت چغندر قند عنوان داشت: در سال زراعی جاری سطح زیرکشت این محصول از 400هکتار به یک هزار 200 هکتار افزایش یافته که این میزان پیش‌بینی می‌شود با تولید 50 هزار تن مقام اول را در استان به خود اختصاص دهد.
احمدپور در ادامه به تولید شیر در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در سال جاری تولید شیر 41 هزار تن بوده که نسبت به سال گذشته 2 هزار تن افزایش تولید داشته و مقام چهارم را در استان دارا است.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول