اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شرکت ملی فرآورده‌های نفتی اردبیل:

13 جایگاه CNG در اردبیل احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر شرکت ملی فرآورده‌های نفتی اردبیل گفت: در حال حاضر 13 جایگاه CNG در سطح استان در حال احداث است.

13 جایگاه CNG در اردبیل احداث می‌شود
علی آقا‌محمدیان امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: به زودی سه جایگاه در بزرگراه مقدس اردبیلی، شهرک کارشناسان اردبیل و نمین دو در مسیر نمین به آستارا راه‌اندازی می‌شود که انتظار می‌رود با راه‌اندازی این جایگاه‌ها از حجم و تعداد خودروهای در نوبت و صف کاسته شود.
مدیر شرکت ملی فرآورده‌های نفتی اردبیل در مورد مشکل فنی برخی جایگاه‌ها در سوخت‌گیری کم یا زیاد بیان داشت: سوخت‌گیری CNG مربوط به تعادل فشار داخل باک با فشار کمپرسور‌ها است که در برخی از جایگاه‌ها کمپرسور‌ها با ظرفیت پایین و در برخی جایگاه با ظرفیت زیاد کار می‌کنند، که این امر سبب می‌شود سوخت‌گیری در برخی از جایگاه‌ها با تفاوت یک تا دو کیلوگرم انجام شود.
وی خاطرنشان کرد:‌ البته در این سوختگیری‌های کم یا زیاد هیچ مبلغ اضافی از مشتری دریافت نمی‌شود بلکه به تناسب سوختگیری مبلغ مورد نظر از مشتری اخذ می‌شود.
آقامحمدیان در ادامه ‌از لغو قانون اخذ مالیات بر ارزش افزوده در قبوض گازهای جایگاه‌داران CNG خبر داد و گفت: از ابتدای تیرماه شرکت گاز حق اخذ مالیات بر ارزش افزوده را از صاحبان جایگاه‌های CNG ندارد.
این مسئول ادامه داد: در محاسبه برق مصرفی جایگاه‌ها نیز حداقل قیمت در نظر گرفته می‌شود که با این شرایط به نظر می‌رسد فعالیت جایگاه‌داران CNG مقرون به صرفه باشد.
آقامحمدیان بیان داشت:‌ اگر فقط جایگاه‌داران بحث مراقبت، نظارت و نگهداری از جایگاه‌ها را با تعمیرات مستمر مورد توجه قرار دهند با کمترین هزینه مازاد می‌توانند بیشترین سود را صاحب شوند.
وی خاطرنشان کرد: 50 درصد سوخت‌گیری‌ها در استان در جایگاه‌های CNG به شکل گاز طبیعی انجام می‌گیرد که این اقدام و فرهنگ‌سازی مناسب مقرون به صرفه بودن فعالیت جایگاه‌داران را بیشتر از گذشته نشان می‌دهد.
مدیر شرکت ملی فرآورده‌های نفتی اردبیل اضافه کرد: در حال حاضر بهترین شرایط در برخی جایگاه‌ها استفاده از پیاده‌روهای کم تردد است تا زمینه برای ازدحام خودرو و ترافیک شهری به وجود نیاید.
آقامحمدیان در پایان ابراز داشت: در صورتی که جایگاه‌های CNG به اندازه مورد نیاز راه‌اندازی شود ما تصمیم داریم جایگاه شرکت خودمان را تعطیل کنیم.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول