اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

رئیس مرکز ملی استعداد‌های درخشان و دانش‌پژوهان جوان در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

تلاش دشمن برای رسوخ در دانش‌آموزان از طریق ماهواره و اینترنت

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز استعداد‌های درخشان آموزش و پرورش گفت: دشمنان با برنامه‌ریزی تلاش دارند تا به وسیله ماهواره و با استفاده فضاهای نادرست اینترنت در وجود دانش‌آموزان رسوخ کنند.

تلاش دشمن برای رسوخ در دانش‌آموزان از طریق ماهواره و اینترنت
مهری سویزی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» درباره غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان اظهار داشت: در این مقوله باید مدیریت‌ها حول محورهای علمی، عاطفی و معنوی قرار گیرد بنابراین اگر هر کدام از این بخش‌ها مخدوش شود، نمی‌توانیم در برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان موفقیت کسب کنیم و در نتیجه در جذب دانش‌آموزان در اوقات فراغت نیز ناموفق خواهیم بود.

* لزوم توجه به پایه‌های معنوی، عاطفی و علمی برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان

رئیس مرکز ملی استعداد‌های درخشان و دانش‌پژوهان جوان ادامه داد: برنامه اوقات فراغت دانش‌آموزان بر 3 پایه علمی، عاطفی و معنوی پیاده می‌شود تا هم دانش‌آموز جذب شود و هم هدف‌ها تحقق یابند.

وی با بیان اینکه با اتمام درس دانش‌آموزان، بحث تعلیم و تربیت تعطیل نمی‌شود، تصریح کرد: هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند که با اتمام درس و تحصیلات دانش‌آموزان، کرکره تعلیم و تربیت پایین کشیده می‌شود چرا که اگر آموزش و پرورش نقش فعالی را در این زمینه نداشته باشد، اثرگذاری لازم در مقوله تعلیم و تربیت دانش‌آموزان انجام نخواهد شد.

* لزوم مقابله به مثل با دشمنان برای غنی‌سازی سالم اوقات فراغت دانش‌آموزان

وی اظهار داشت: معاشرت‌ها، فضای اینترنت، رسانه‌های دیجیتالی و وارداتی هر کدام می‌توانند در اوقات فراغت دانش‌آموزان نقش ایفا کنند؛ به عنوان مثال هجوم‌ همه‌جانبه دشمنان اسلام و ایران برای به انحراف کشاندن دانش‌آموزان در فضای مجازی موجب می‌شود برخی از دانش‌آموزان ناخودآگاه به سمت دشمن بروند بنابراین اگر در ایام تابستان از تعلیم و تربیت دانش‌آموزان غفلت شود، ممکن است آنها را با آسیب‌های جدی مواجه کند.

سویزی ادامه داد: در حقیقت با توجه به اینکه دشمنان با برنامه‌ریزی تلاش دارند تا به وسیله ماهواره و با استفاده فضاهای نادرست اینترنت در وجود دانش‌آموزان رسوخ کنند، باید به صورت جدی در جهت مقابله با این اهداف شوم دشمن بر آییم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا بهتر نیست این آگاهی‌ها از طرف آموزش و پرورش به خانواده‌ها داده شود، اظهار داشت: آموزش و پرورش باید آگاهی‌ها را با ذکر مثال‌هایی ساده و با نشست‌های اثرگذار و اثربخش به خانواده‌ها بدهد؛ وقتی در قالب همان جلسات پرمحتوا این آگاهی‌ها به خانواده‌ها داده شود، خانواده‌ها قطعآ استقبال خواهند کرد، در غیر این صورت آسیب‌ها به خود خانواده‌ها وارد می‌شود.

رئیس مرکز ملی استعداد‌های درخشان و دانش‌پژوهان جوان ادامه داد: مدرسه به عنوان محیط ایمن و مورد اطمینان خانواده‌ها، می‌تواند در ایام اوقات فراغت تأثیرگذاری بسیاری داشته باشد، چرا که دانش‌آموزان در مدرسه آرامش و آسایش بیشتری دارند.

* لزوم آگاهی‌بخشی خانواده‌ها برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان

وی در ادامه با بیان اینکه در زمینه غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان نهاد خانواده نمی‌تواند بدون نقش باشد، گفت: نهاد خانواده به عنوان یکی از اساسی‌ترین و مهمترین نهادها نقش بسیار مهمی در غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان بر عهده دارد که ممکن است این نقش مثبت یا منفی باشد؛ به نظر می‌رسد هر اندازه خانواده‌ها را در غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان آگاه و هوشیار کنیم، ضرر نکرده‌ایم بنابراین اگر آگاهی‌ها در این مقوله به خانواده‌ها تسری یابد و در کنار آن آموزش و پرورش نیز با خانواده ها همراه باشد، ثمره آن در آینده پربارتر خواهد بود.

رئیس مرکز ملی استعداد‌های درخشان و دانش‌پژوهان جوان در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه در زمینه غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان فعالیت‌ها در مرکز استعداد‌های درخشان آموزش و پرورش چگونه بوده است، گفت: با توجه به اینکه دانش‌آموزان محصل در مدارس استعداد‌های درخشان اساساً دنبال درس و مدرسه هستند، معدل کتابخوانی در آنها بالاست و هر فرصتی که پیدا می‌کنند، صرف تحقیق، پژوهش و کاوشگری می‌کنند زیرا موتور متحرک در آنها روشن شده و به کارهای پرسشگری، جستجو‌گری و کاوشگری می‌پردازند بنابراین چون این خلاقیت‌ها در آنها ایجاد شده خود به خود دنبال مطالعه هستند.
انتهای پیام/ش
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول