اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری کرمان خبر داد:

جذب 700 هنرمند توسط حوزه هنری کرمان

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری استان کرمان گفت: حوزه هنری استان کرمان توانسته است، 700 هنرمند در رشته‌های مختلف را جذب و ساماندهی کند.

جذب 700 هنرمند توسط حوزه هنری کرمان
عباس سالاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: با توجه به کمبود بودجه حوزه هنری استان کرمان، رویکرد این نهاد به گونه‌ای است که تمام برنامه‌های اجرایی تولید اثر داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: تمام کارگاه‌ها و برنامه‌های اجرایی حوزه هنری باید در نهایت آثار تولیدی داشته باشند.
سالاری بیان کرد: اگر سیاست این حوزه به گونه دیگری باشد، در پنج ماه پایانی سال جاری اعتبارات تمام می‌شود و باید حوزه هنری را تعطیل کرد.
سالاری تصریح کرد: هنرمندان و مردم از حوزه هنری استان کرمان توقع اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری دارند اما بودجه لازم به این مجموعه اختصاص داده نمی‌شود.
وی با بیان اینکه سیاست اختصاص اعتبارات به نهادهای فرهنگی بر اساس کارمندان، مساحت اداره و یا اعتبار گذشته آن سازمان است، بیان کرد: این معیارهای توزیع اعتبار نادرست است.
سالاری عنوان کرد: ملاک‌ها برای اختصاص اعتبار باید حضور، فعالیت و تاثیرگذاری سازمان‌های فرهنگی در جامعه باشد.
وی با اشاره به اینکه در برخی از بخش‌ها اعتبارات حوزه هنری استان کرمان در سال جاری فقط 20 درصد اعتبار سال گذشته است، افزود: به علت کمبود بودجه حوزه هنری استان کرمان در سال جاری طرح‌های شاخصی چون راه‌اندازی استودیو صدای این حوزه محقق نمی‌شود.
سالاری گفت: بخشی از فعالیت‌های حوزه هنری استان کرمان برنامه‌های بر زمین‌مانده فرهنگی و هنری است که جزو رسالت‌های حوزه هنری محسوب می‌شود و از نیازهای ضروری استان کرمان در بخش‌های فرهنگی و هنری به شمار می‌رود.
وی اعتبار مورد نیاز برای اجرای این برنامه‌ها را 6 تا 7 میلیارد تومان ذکر و بیان کرد: اعتباری که در سال جاری به حوزه هنری استان کرمان اختصاص داده شده، بسیار ناامیدکننده است.
سالاری تصریح کرد: بخشی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری بر زمین‌ مانده در استان کرمان باید در 30 سال گذشته انجام می‌‌شد که این اتفاق صورت نگرفت.
وی بیان داشت: حوزه هنری بهترین دستگاه فرهنگی برای اجرای این طرح‌هاست.
سالاری اذعان داشت: هزینه تولید اثر در حوزه هنری استان کرمان نسبت به دیگر دستگاه‌ها یک چهارم است زیرا انگیزه این نهاد برای تولید اثر زیاد است.
وی به  همکاری 700 هنرمند با حوزه هنری استان کرمان اشاره و بیان کرد: به جرات می‌توان گفت که این مجموعه در زمینه جذب هنرمندان رتبه نخست را دارد و تاکنون هیچ نهادی نتوانسته است این تعداد هنرمند در زمینه‌های مختلف را جذب کند.
سالاری بیان داشت: حوزه هنری استان کرمان در سال‌های گذشته توانسته است، توانمندی این نهاد را با برگزاری موفق برنامه‌های فرهنگی و هنری به هنرمندان و مردم این خطه ثابت کند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول