اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار اردبیل:

هلال‌احمر در کاهش آلام پیشکسوت است

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: جمعیت هلال‌احمر با تکیه بر نیروهای امدادی توانمند خود در حوزه امداد و نجات پیشکسوت و سرآمد دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان است.

هلال‌احمر در کاهش آلام پیشکسوت است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ایرج بیگدلو پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر اردبیل اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر پیشکسوت‌ترین سازمان در امر امدادرسانی است که خدمات قابل توجهی را در امدادرسانی و کاهش آلام بشری انجام داده است.
وی با اشاره به گره خوردن زندگی مردم به نوعی با حوادث و سوانح به کارگیری نیروهای ورزیده، جوان و آماده به کار در امر امدادرسانی را مطلوب و مناسب ارزیابی کرد.
بیگدلو به تلاش صادقانه این مجموعه اشاره کرد و افزود: امروز هلال‌احمر در عرصه‌های جهانی بسیار موفق عمل کرده و با توجه به احساس مسئولیت داوطلبان در شرایط سخت و بحرانی خوب عمل می‌کند.
این مقام مسئول یکی از خطیرترین وظایف این جمعیت را توجه به آموزش نیروها و آماده‌باش در زمان وقوع حوادث و سوانح غیرمترقبه اعلام کرد و ادامه داد: هلال‌احمر باید با تکیه بر امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی خود به صورت 24 ساعته آماده باش باشد تا با کوچک‌ترین حادثه‌ای خود را در سریع‌ترین زمان به محل وقوع حادثه برساند.
وی یکی از فعالیت‌های هلال‌احمر را بحث جمع‌آوری کمک و اقدامات عام‌المنفعه اعلام کرد و گفت: هلال‌احمر در برهه‌های مختلف تاریخی توانسته است کارآمدی خود را در جمع‌آوری کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم مناطق مختلف انجام دهد و این بار نیز برای قحطی‌زدگان سومالی در حال جمع‌آوری کمک‌های مردمی است.
معاون عمرانی استاندار اردبیل از مردم استان خواست تا این جمعیت را در امدادرسانی مناسب و شایسته به قحطی‌زدگان سومالی کمک کرده و یاری کنند.
به گزارش فارس، در جریان این بازدید مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل نیز در سخنانی به اهداف چهارگانه جمعیت هلال‌احمر در تسکین آلام بشری، درک متقابل دوستی‌ها، ایجاد صلح پایدار، تضمین کرامت انسان و احترام به آنها اشاره کرد.
بهرام غیبی افزود: برای رسیدن به این اهداف در هفت محور فعالیت‌ها و برنامه‌ها سیاست‌گذاری می‌شود که اصل انسانیت، بی‌طرفی، بی‌غرضی، نبود وابستگی، جهان شمولی، یگانگی از جمله آنها است.
وی تصریح کرد: ‌در حال حاضر بیش از 60 هزار نیروی انسانی در جمعیت هلال‌احمر ساماندهی شدند که این نیروها به ارائه خدمات امداد و نجات مشغول هستند.
غیبی با بیان این‌که در سطح استان در کنار نیروهای عادی اکیپ‌های تخصصی امداد کوهستان، جاده، سیل‌آب، آوار و زلزله و اکیپ هوایی تشکیل شده است، خاطر نشان کرد: جمعیت هلال‌احمر تلاش می‌کند تا شعار هر منزل یک امدادگر را در برنامه پنجم توسعه شکل حقیقی و واقعی ببخشد.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل از آمادگی نیروهای امداد و نجات این جمعیت در امدادرسانی به حادثه‌دیدگان ناشی از حوادث مختلف اضافه کرد: در حال حاضر میزان آمادگی و توان نیروهای ما به حدی بالا است که در کمترین فرجه زمانی قادر هستیم نیروهای خود را در مناطق حادثه‌ دیده مستقر کنیم.
در جریان این بازدید نیروهای امدادی به انجام مانور امداد جاده و عملیات نجات در ارتفاع پرداختند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول