اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به‌ منظور احداث مسکن مهر صورت می‌گیرد؛

حل مشکل زمین در گندمان با واگذاری اراضی ملی

خبرگزاری فارس: مدیر امور اراضی اداره‌ کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به مشخص نبودن زمان ابلاغ دستورالعمل نقشه کاداستر، واگذاری اراضی ملی به متقاضیان باید بر اساس روش گذشته عمل شود تا مشکل زمین بنیاد مسکن در شهر گندمان نیز برطرف شود.

حل مشکل زمین در گندمان با واگذاری اراضی ملی
خسرو عبداللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: استفاده از اراضی ملی در شهرها و روستاهای که بنیاد مسکن و مسکن و شهرسازی با کمبود زمین مواجه هستند به‌ عنوان یک راهکار در نظر گرفته است.
وی افزود: در حال حاضر واگذاری این اراضی منوط به تهیه نقشه کاداستر است تا بر اساس این نقشه واگذاری صورت بگیرد.
عبداللهی ادامه داد: با توجه به اینکه مراحل تهیه و تدوین نقشه کاداستر شهرها و روستاهای این استان هنوز تکمیل و ابلاغ نشده است بر همین اساس در بحث واگذاری اراضی ملی به متقاضیان ساخت واحد مسکونی طرح مسکن مهر دچار مشکل هستیم.
مدیر امور اراضی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: بر اساس قانون موجود تا مرحله اجرایی سیستم کاداستر ابلاغ نشود حق تفکیک اراضی وجود ندارد.
عبداللهی با بیان اینکه 95 درصد از اراضی ملی و منابع طبیعی این استان دارای سند است، گفت: در حال حاضر بنیاد مسکن این استان برای واگذاری زمین به متقاضیان مسکن مهر در شهر گندمان نیازمند آزادسازی اراضی ملی است که تا مرحله اجرایی سیستم کاداستر ابلاغ شود، این واگذاری نیز صورت نخواهد گرفت.
وی زمان ابلاغ مرحله اجرایی سیستم کاداستر را نامشخص عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه پروژه مسکن مهر از جمله تأکیدات دولت محترم است و در این شرایط امکان تعطیلی پروژه‌ها وجود ندارد، بر همین اساس باید براساس نقشه موجود زمین‌ به متقاضیان واگذار و سند پلاک‌ها را صادر کنیم.
عبداللهی خاطرنشان کرد: با توجه به مشخص نبودن زمان ابلاغ دستورالعمل نقشه کاداستر و اینکه ممکن است در زمان ابلاغ نیز متقاضیان با مشکلات بسیاری مواجه شوند بر همین اساس باید بر اساس روش گذشته عمل شود تا مشکل زمین بنیاد مسکن در شهر گندمان نیز برطرف شود.
وی با بیان اینکه سیستم کاداستر مدیریت بهینه سیستم ثبت زمین و بهنگام سازی نقشه‌های یکپارچه شهری در مقیاس مناسب است، گفت: این سیستم مبتنی بر تهیه نقشه‌های کاداستر و جمع‌آوری اطلاعات هندسی، مالکیتی و مکانیزه کردن اطلاعات املاک و اسناد موجود است تا با الهام‌گیری از اصول کاداستر نوین در راستای ایجاد یک سیستم اطلاعات کاداستر بتواند پایه و اساس ایجاد سیستم اداره زمین و زیر ساختار ملی اطلاعات مکانی را محقق سازد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول