اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

اسلام‌آباد برای احداث خط لوله انتقال گاز ایران از بانکهای داخلی وام میگیرد

خبرگزاری فارس: دولت پاکستان قصد دارد برای اجرای پروژه خط لوله انتقال گاز از ایران بیش از 300 میلیون دلار وام از بانکهای داخلی این کشور دریافت کند.

اسلام‌آباد برای احداث خط لوله انتقال گاز ایران از بانکهای داخلی وام میگیرد
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ پاکستان که با کمبود شدید انرژی روبرو است قصد دارد با اجرای این پروژه بزرگ و راهبردی بخش مهمی از انرژی مورد نیاز خود را تامین کند .
مبین صولت مدیر عامل شرکت سیستم گازی پاکستان مجری اصلی پروژه انتقال گاز از ایران تاکید کرد شرکتهای دولتی پاکستان قصد دارند بیش از 210 میلیون دلار از کل هزینه های 1.3 میلیارد دلاری این پروژه را تامین کنند .
وی افزود دولت پاکستان برای تامین هزینه های این پروژه از شرکتهای خارجی مثل گازپروم روسیه و شرکت ملی نفت چین دعوت به عمل آورده است . با توجه به فشارهای آمریکا برای اعمال تحریم های تجاری و اقتصادی بر ضد ایران مشارکت بانکهای داخلی پاکستانی برای اجرای این پروژه اهمیت زیادی دارد .
 کمبود شدید سوخت در پاکستان موجب شده تا این کشور با قطع متوالی برق روبرو شود .
صولت افزود بانکهای پاکستانی آمادگی خود را برای تامین مالی 300 میلیون دلاری هزینه های پروژه اعلام کرده اند . این شرکت پاکستانی باید تا سال 2014 میلادی بخش پاکستانی خط لوله را احداث کند .
بر اساس قراردادی که ژوئن 2010 به امضای ایران و پاکستان رسید ایران روزانه 21.5 میلیون متر مکعب گاز به پاکستان تا 25 سال آینده صادر خواهد کرد . پیش بینی می شود کمبود گاز در پاکستان در سال مالی آینده به بیش از 2.22 میلیون فوت مکعب در روز خواهد رسید  . سال گذشته 53 درصد انرژی مورد نیاز پاکستان با گاز طبیعی تامین شده است .
انتهای پیام /
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول