اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور کردستان:

با بانوان راننده بدحجاب برخورد قانونی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان از برخورد قانونی این معاونت با بانوان راننده بدحجاب در استان خبر داد و گفت: وضعیت این رانندگان باید مطابق با عکس مندرج روی گواهینامه رانندگی آنان باشد.

با بانوان راننده بدحجاب برخورد قانونی می‌شود
سیدعارف قادرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار داشت: این موضوع در قالب تیم‌های تلفیقی همکاران خانم پلیس راهنمایی و رانندگی صورت می‌گیرد، در مرحله اول ارشادی و در صورت تکرار در مورد رانندگی و گواهینامه آنان تصمیم‌گیری می‌شود.
وی با عنوان اینکه این موضوع در راستای طرح ارتقای امنیت اجتماعی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: برخی از رانندگان این قشر در حین رانندگی بدترین پوشش را دارند و این نیاز به ارشاد و برخورد قانونی دارد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی کردستان در ادامه به وضعیت نابسامان تاکسی‌ها در شهرهای استان و به ویژه در سنندج اشاره کرد و گفت: شهرداری‌ها باید به عنوان متولی حمل و نقل درون شهری نظارت بیشتری بر حضور و نحوه سروی‌دهی تاکسی‌های درون‌شهری داشته باشند.
قادرزاده نظارت بر تاکسی‌ها و حمل و نقل درون شهری را لازمه توجه ویژه دانست و تصریح کرد: باید ارائه خدمات مطلوب و مناسب در اولویت قرار گیرد تا رضایت شهروندان به دنبال داشته باشد.
به گفته وی، در صورت فعالیت صحیح، 2 تا 3 هزار تاکسی جوابگوی نیاز جابه‌جایی مسافران درون شهری سنندج است اما با وجود بیش از 5 هزار تاکسی گردشی، مسیری و آژانس‌های مسافربری بازهم در زمان پیک مسافر باید از مسافربرهای شخصی استفاده نماییم.
فرمانده راهور کردستان با بیان اینکه برخی از سوء‌استفاده‌های مسافربرهای شخصی در ماه‌های اخیر در سنندج نیز موجب سلب اعتماد و اطمینان از آنان شده است، تاکید کرد: مسافران به ویژه خانم‌های جوان باید مراقب خویش باشند و بیشتر از تاکسی‌ها برای رسیدن به مقصد استفاده کنند.
قادرزاده در ادامه به راه‌اندازی واحدهای ویژه رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی در دادگستری‌های استان اشاره کرد و گفت: این واحدها با مسئولیت یکی از قضات در مرکز استان و سایر شهرستان‌های کردستان تشکیل شده است.
به گفته وی، افرادی که در ارتباط با جرایم رانندگی اعتراض دارند می‌توانند به مراکز پلیس به اضافه 10 مراجعه نمایند و در صورت قانع نشدن به این واحدهای قضایی معرفی خواهند شد.
رئیس پلیس راهور کردستان در ادامه اجرای مرحله دوم طرح تابستانی این معاونت را از 9 شهریور ماه تا سوم مهر ماه امسال خواند و گفت: پیش‌بینی می‌شود در این مرحله سفرهایی بیش از تعطیلات نوروزی به استان داشته باشیم.
قادرزاده افزود: ساماندهی و جلوگیری از وقوع تصادفات و حوادث در این زمان، نیازمند همکاری و هماهنگی سایر دستگاه‌های دخیل در ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی به ویژه نیروهای امدادی و خدمات‌رسان است، چون با توجه به وضعیت مطلوب هوا و تعطیلات مدارس، مسافران زیادی کردستان را برای سفر انتخاب می‌کنند.
وی در پایان پیامدهای اجرای قوانین جدید راهنمایی و رانندگی در تمامی زمینه‌ها را مطلوب ارزیابی کرد و ایستادن پشت خط عابر پیاده در حین چراغ قرمز، بستن 100 درصدی کمربند ایمنی، استفاده رانندگان و راکبین موتورسیکلت‌ها از کلاه ایمنی و کاهش حرکات آکروباتیک و نمایشی برشمرد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول