اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده مرزبانی ناجا خبر داد:

کنترل 100 درصدی ترددهای غیرقانونی در مرزهای کشور

خبرگزاری فارس: فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی از کنترل 100 درصدی ترددهای غیرقانونی در مرزهای کشور خبر داد و گفت: تامین امنیت مرزهای اولویت پلیس مرزبانی است.

کنترل 100 درصدی ترددهای غیرقانونی در مرزهای کشور
سردار حسین ذوالفقاری در حاشیه سفر به کردستان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار داشت: در مناطقی که کار انسداد مرزها به نقطه مناسب رسیده است، ترددهای غیرقانونی به صورت 100 درصدی و حتی موضوع قاچاق نیز کنترل شده و این زمینه لازم برای روی‌آوری مرزنشینان به فعالیت‌های اقتصاد همچون کشاورزی و دامداری را فراهم آورده است.
وی تامین امنیت مرزها را اولویت نیروهای مرزبانی خواند و سوق دادن مرزنشینان به سمت فعالیت‌های مشروع و اقتصادی به صرفه در قالب کشاورزی و دامداری و همچنین مبادلات مرزی از طریق بازارچه‌های موقت رسمی را از دیگر برنامه‌های مرزبانی عنوان کرد.
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: توسعه مناطق مرزی در طرح جامع مرزی در حوزه کاری دولت و مسئولان نظام قرار دارد و مرزبانی نیز در کنار آنها، آموزش مرزنشینان، ارتباط با آنان و توجه به مشکلات مردم در مرزها و ایجاد بسترهای لازم برای تأمین معیشت آنان و همچنین جلوگیری از ورود قاچاق به کشور را در برنامه‌های خویش دارد.
 
* افزایش امنیت مرزها با توان بالای واحدهای مرزبانی
ذوالفقاری در ادامه به تعرضات گروهک‌های ضدانقلاب و عوامل دشمنان نظام اسلامی به نیروهای مرزبانی اشاره کرد و گفت: امسال تاکنون در استان‌های آذربایجان غربی و کردستان بیش از 50 مورد حمله مسلحانه به واحدهای مرزبانی شده که 49 مورد آنها با واکنش به موقع نیروها خنثی شده است.
به گفته وی، تقویت توان دفاعی نیروهای مرزبانی موجب افزایش ضریب امنیتی مرزها خواهد شد و به همین دلیل تحقق این مهم یکی از برنامه‌های مرزبانی است.
فرمانده مرزبانی ناجا به استفاده از تکنولوژی روز در قالب رادارها و دوربین‌های پیشرفته به منظور تامین بیشتر امنیت مرزها و کنترل آنها اشاره کرد و ادامه داد: استفاده از این وسایل اثرگذاری بیشتری دارد و این موضوع امنیت مرزهای ما را افزایش خواهد داد.
 
* مرزهای کردستان به عنوان مرز امن معرفی می‌شود
ذوالفقاری در ادامه وضعیت انسداد مرزهای کردستان را مطلوب ارزیابی کرد و یادآور شد: اقدامت تکمیلی انسداد مرزهای این استان در حال انجام است و تا یکسال آینده مرزهای کردستان به عنوان مرز امن معرفی می‌شود.
وی افزود: تمامی امکانات و تجهیزات فنی برای تجهیز پاسگاه‌ها و برجک‌های مرزبانی در اختیار مرزبانی کردستان قرار گرفته و اکنون بخش‌هایی نیز از مرز با حفر کانال، سیم خاردار، احداث پاسگاه‌های مرزی و برجک و نیز فنس‌کشی مسدود شده است.  
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در پایان با زمان‌بر خواندن برخی از پروژه‌ها در زمینه انسداد مرزها، گفت: علاوه بر تحویل امکانات راداری و اپتیکی برای مرزهای کردستان، اعتبار ساخت برجک‌ها و پاسگاه‌های مرزی نسژیز به صورت 100 درصد به استان اختصاص یافته است.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول