اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل بنیاد شهید استان اصفهان خبر داد:

تدوین زندگینامه 90 درصد ایثارگران استان اصفهان/1

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان از جمع‌آوری و تدوین 90 درصد زندگینامه جانبازان و آزادگان بالای 25 درصد این استان خبر داد.

تدوین زندگینامه 90 درصد ایثارگران استان اصفهان/1
محمدرضا رجایی امروز در حاشیه دیدار با ایثارگران کاشان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: بعد از اتمام مرحله جمع‌آوری و تدوین زندگینامه جانبازان و آزادگان استان اصفهان این اطلاعات در سایت بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان به ثبت می‌رسد.
وی افزود: پیش از این نیز زندگینامه و آثار 23 هزار و 473 شهید استان اصفهان تدوین و در 27 شاخه در سایت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان ثبت شده و قابل دسترسی است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 300 هزار وصیتنامه شهدا به صورت الکترونیکی جمع‌بندی شده و 35 کتاب با موضوع زندگی شهدا به چاپ رسیده و همچنین کتابی با عنوان روزشمار شهادت و جاودانه‌های تاریخ تدوین شده‌است. 
رجایی اضافه کرد: تاکنون بیش از 600 هزار اثر از آثار فرهنگی شهدای استان اصفهان جمع‌آوری و تدوین شده‌‌است.
وی از تدوین کتاب مرجع فرهنگ اعلام شهدا و عرضه آن به صورت دیجیتالی خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر برای تمام شهدای استان اصفهان پرونده فرهنگی تشکیل شده و آثار فرهنگی اعم از دست نوشته، وصیتنامه، خاطرات و عکس شهدا به صورت الکترونیکی در دسترس قرار گرفته ‌است.
رجایی در ادامه با اشاره به خدمات درمانی انجام شده برای آزادگان، ارائه بیمه خدمات درمانی و توانبخشی، تجهیز و ساخت اندام‌های مصنوعی آزادگان و بیمه مکمل آزادگان را از جمله اقدامات انجام شده در بخش درمان آزادگان اعلام کرد.
رجایی همچنین ارائه فعالیت‌های فرهنگی، ضبط و ثبت آثار فرهنگی آزادگان و تدوین کتب ایثارگران و زندگینامه خانواده ایثارگران را از جمله فعالیت‌های انجام شده بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان در بخش فرهنگی ذکر کرد.
وی وجود بیش از 300 آزاده سرافراز در استان اصفهان با مدرک کارشناسی ارشد، دکترا را سند افتخار و ارزشمندی برای استان اصفهان دانست.
به گفته وی تهیه مسکن برای آزادگان از وظایف بنیاد شهید و امور ایثارگران است از اینرو اکثریت آزادگان سرافراز استان اصفهان صاحب مسکن هستند.
وی همچنین تأمین اشتغال آزادگان را یکی دیگر از وظایف بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام و تصریح کرد: برای اشتغال آزادگان تصمیم‌گیری متمرکزی صورت گرفته و بخش قابل توجه اشتغال آزادگان انجام شده‌است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان یادآور شد: با کمک مسئولان اولویت اول اشتغال برای فرزندان آزادگان با معلولیت بالای 50 درصد نیز فراهم شده‌است. 
وی با اشاره به وجود 3 هزار و 500 نفر آزاده در استان اصفهان با سابقه اسارت شش ماه تا 10 سال وی اظهار داشت: استان اصفهان با دارا بودن 300 نفر آزاده با سابقه بالای اسارت در سطح کشور رتبه بیشترین آزاده با سابقه بالا را به خود اختصاص داده‌است.
رجایی تعداد آزادگان کشور را 42 هزار نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد حداقل 2 هزار آزاده از قبل از انقلاب با بیش از شش ماه سابقه زندانی زیر پوشش قرار گرفته و حدود 40 هزار نفر نیز آزاده دوران دفاع مقدس هستند.
به گفته وی از 40 هزار آزاده دوران دفاع مقدس در کشور تعداد 3 هزار و 500 آزاده از استان اصفهان هستند که از این تعداد 300 آزاده با سابقه بالا هستند.
 انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول