اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا 5 سال آینده صورت می‏پذیرد؛

سالم‏سازی تمام محصولات کشاورزی دماوند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ترویج جهاد کشاورزی شهرستان دماوند گفت: از جمله برنامه‌های تشکل کشاورزان تولیدکننده محصول سالم شهرستان دماوند، تولید تمام محصولات این شهرستان به صورت سالم است.

سالم‏سازی تمام محصولات کشاورزی دماوند
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، رازقه غلامرضایی‌ در نشست پروژه ترویجی مدرسه در مزرعه (ای.پی.‌ام) که با حضور نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان و اعضای تشکل تولیدکنندگان محصول سالم دماوند برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر این تشکل با 15 عضو به کار خود ادامه می‌دهد اما از اهداف بزرگ این گروه، افزایش تعداد کشاورزان تولیدکننده محصول سالم در شهرستان دماوند است.
وی با اشاره به شیوه‌های نادرست استفاده از سموم در عرصه‌های کشاورزی در گذشته بیان داشت: بر دوش گرفتن افشانه حاوی سموم شیمیایی از عادات بد گذشته کشاورزان این تشکل محسوب می‌شد.
غلامرضایی تصریح کرد: اما در دوره‌های ترویجی برگزار شده در شهرستان دماوند، آموزش‌های لازم در راستای استفاده صحیح و حداقلی از سموم زیان‏آور شیمیایی به کشاورزان ارائه شد.
رئیس اداره ترویج جهاد کشاورزی شهرستان دماوند با ارائه تعریفی از ترویج خاطرنشان کرد: برای ترویج، تعاریفی متعدد نظیر علم، هنر و حلقه گمشده بین دانش و عمل به کار برده شده است.
وی ادامه داد: در این سبک، راهنمایی افراد و گروه‌های کشاورزان به وسیله ترویجگران صورت می‌گیرد اما هدایت اجتماعات بشری نیازمند تلاش و عظمی جمعی از سوی تمام مدیران عالی رتبه شهرستان، استان و کشور است.
غلامرضایی در تشریح نحوه برگزاری دوره‌های ترویج این تشکل اظهار داشت: دوره‌های ترویج برای تشکل کشاورزان تولیدکننده محصولات سالم در قالب طرح مزرعه در مدرسه برگزار می‌شود.
رئیس اداره ترویج جهاد کشاورزی شهرستان دماوند تصریح کرد: در این سبک از آموزش، دیگر خبری از تخته سیاه و گچ نیست بلکه کشاورزان به صورت عملی شیوه‌های صحیح باغداری و مدیریت عرصه‌های کشاورزی را فرا گرفته و نقطه نظرات خود را با یکدیگر و در نهایت با کارشناس امور کشاورزی به اشتراک گذاشته و به تبادل اطلاعات می‌پردازند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول