اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور استاندار خراسان رضوی:

قیمت شیر را نباید استانی معین کرد

خبرگزاری فارس: مشاور استاندار خراسان رضوی گفت: در حال حاضر در رابطه با آزاد سازی قیمت شیر نباید استانی عمل کرد.

قیمت شیر را نباید استانی معین کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد مزاری عصر امروز در کارگروه نظارت بر زنجیره تولید و توزیع شیر خراسان رضوی اظهار داشت: باید این موضوعات در سطح کلان مورد بحث و بررسی مسئولان امر قرار گیرد.
وی با بیان این که شیر یکی از مهمترین محصولات در سبد غذایی خانوار است، افزود: باید در این برنامه های جامعی از سوی مسئولان در نظر گرفته شود.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: با این حال برخی از مسائل مربوط به این صنعت نیاز بازنگری در سطح استانی است.
وی با اشاره به افزایش قیمت محصولاتی چون علوفه، شیر خام و بسته بندی محصولات لبنی اعلام کرد: با وجود این افزایش قیمت ها کارخانجات فرآوری شیر خام نیازمند حمایت هر چه بیشتر دولت هستند.
مزاری با بیان این که دولت در طول سال های اخیر حمایت های مناسبی از صنعتگران این صنعت کرده است،توضیح داد: در صورت نیاز این گونه حمایت ها افزایش نیز پبدا می کند.
وی به مصوبه  تیرماه امسال کارگروه شیر خراسان رضوی در رابطه با این محصول اشاره کرد و ابراز داشت: بر اساس این مصوبه مهم شیر پاستوریزه با 5/2 درصد چربی با نرخ مصوب به مردم ارائه میَ‌شود.
مشاور استاندار و مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی یادآور شد: در همین راستا نرخ مصوب هر کیلو شیر پاستوریزه شش هزار ریال به ازای هر بسته900 گرمی است.
وی با تاکید بر این مطلب که طبق مصوبه گذشته، توزیع شیر از تاریخ 22 تیر ماه سال جاری به بعد نیز به تناسب قیمت مصوب با میزان 5/2 درصد چربی در اوزان مختلف انجام می شود، خاطر نشان کرد: کلیه کارخانه‌های شیر در خراسان رضوی نیز باید از این مصوبات تبعیت کامل را داشته باشند.
مزاری بیان داشت: برای بهبود وضعیت تولید شیر در کشور و به تبع آن در خراسان رضوی باید حمایت‌های دو سویه دولت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان شیر صورت پذیرد.
وی اظهار کرد: خراسان رضوی یکی از مهمترین استان‌های کشور در زمینه تولید و فرآوری محصول شیر است.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی متذکر شد: باید از این ظرفیت‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.
در این جلسه همچنین کارشناسان این صنعت آخرین وضعیت صنایع شیر خراسان رضوی را با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی، اصناف و کارخانجات تولیدی مورد بحث و بررسی قرار دادند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول