اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت اردبیل:

لیبرالیسم در حالت احتضار است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت اردبیل گفت: لیبرالیسم امروز همچون کمونیسم که به مرحله نابودی رسید، در حالت احتضار است و آخرین نفس‌های خود را میکشد.

لیبرالیسم در حالت احتضار است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محمد فروغی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار داشت: همانگونه که امام راحل خبر از فروپاشی نظام کمونیسم داده بود، که باید آثار آن را در موزه تاریخی جهان سیاست امروز نظاره‌گر باشیم رهبر معظم انقلاب نیز از چند ماه پیش خبر از فروپاشی نظام لیبرال دموکرات داد که نشانه‌هایی از آن را امروز در انقلاب کشور انگلیس شاهد هستیم.
وی تحولات جهان بشریت را به سوی آزادیخواهی و آرمانخواهی اعلام کرد و گفت: همه این تحولات نشات گرفته از پیام انقلاب اسلامی ماست که کلنگ آن را ملت ایران بر زمین زدند و با معماری عالی آن را بنا کردند.
امام جمعه موقت اردبیل گفت: ملت ما باید به چنین بنایی افتخار کنند که امروز آثار آن تا قلب اروپا پیش رفته و بدون کمترین محدودیت در حال انتشار،‌نشر و گسترش است.
فروغی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بشریت امروز در خلا معنویت تعدی، بی‌عدالتی می‌سوزد، افزود: اگر می‌خواهیم بشریت به سمت آزادی و عدالت و استقلال واقعی حرکت کند، باید حکومتی بر محور آرمان انسان‌ها شکل دهد تا بسیاری از مطالبات و خواسته‌های حقیقی مردم را پاسخگو باشد.
وی قیام مردم انگلستان را نشات گرفته از ظلم و تعدی حاکمان خودکامه توصیف کرد و گفت: این کشور که برای ملل دیگر نسخه دموکراسی می‌نوشت امروز خود محتاج نسخه رهایی از دست شورشگرانی که آزادی و عدالت را سر می‌دهند.
امام جمعه موقت اردبیل گفت: نتیجه و ثمره انقلاب آزادیخواه ملت‌های مسلمان و ادیان دیگر علاوه بر کشورهای خاورمیانه،‌آفریقا امروز به قلب اروپا و آمریکا رسیده است و به یقین به زودی شاهد فراگیر شدن نهضت‌های آزادیخواه در دنیا خواهیم شد.
فروغی گفت: نظام استکباری در این شرایط در صدد فرافکنی به نفع خود است که با ورود به کشور سوریه و بحران آفرینی در این منطقه تلاش می‌کند انتقام قیام مصر، لیبی و بحرین را از امت‌های اسلامی بگیرد.
وی اضافه کرد: جامعه بین‌الملل نیز در برابر کشتار بی‌رحمانه در انگلیس و برخی کشورهای دیگر سکوت کرده و ماهیت خود را در دفاع از حقوق بشر از دست داده است.
امام جمعه موقت اردبیل با بیان اینکه استکبار در صدد ایجاد فتنه‌های جدید در منطقه خاورمیانه است، گفت: آمریکا به هر نحو ممکن می‌خواهد معادلات را به نفع خود به پایان برساند و در حال طراحی نقشه‌ای است که امنیت رژیم صهیونیستی را در منطقه تامین کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به شاخصه حکومت علوی نظیر دینداری، حفظ ارزش‌های اخلاقی و اسلامی اشاره کرد و گفت: جای شرمندگی است که روزنامه دولتی ما بخواهد به حریم حجاب و عفاف خدشه‌ای وارد کرده و با بیان مطالبی غیرواقعی این حرمت و قداست را بشکند.
امام جمعه موقت اردبیل گفت: بشریت امروز برای رسیدن به امنیت پایدار به حفظ اصول اسلامی نظیرعدالت، حفظ حرمت‌ها  و تعالی اخلاق نیاز دارد و نباید در این فضای نیازمندی برخی‌ها در داخل اقدامی انجام دهند که به صلابت نظام ما خدشه وارد کند.
وی در پایان سخنان خود به لیالی قدر و بهره‌گیری از فیوضات این ماه اشاره کرد و گفت: حضرت علی (ع) به خاطر حق و عدالت به شهادت رسید و شایسته است در جامعه اسلامی پرچم عدالتخواهی برای همیشه برافراشته باشد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول