اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت نیشابور:

باید همه خود را با ولی فقیه تطبیق دهند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت نیشابور گفت: باید همه نگاه خود را در حرکات سیاسی با ولی فقیه تطبیق دهند.

باید همه خود را با ولی فقیه تطبیق دهند
به گزارش خبر گزاری فارس از نیشابور، حجت‌الاسلام رجبعلی سلامی در خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: در تمام نهضت‌های کشورمان در دوران معاصر نظیر نهضت جنگل، نهضت ملی شدن صنعت نفت و انقلاب اسلامی، نقش روحانیت آگاه بسیار بارز و آشکار است.
وی با قرائت فرازی از آیات قرآن کریم و روایات و احادیث اهل بیت (ع)، صبر، مقاومت و بردباری را برای انسان‌ها منشأ خیر و برکت دانست.
وی با اشاره به سیره امام علی (ع) در توجه به محرومان، مردم را در ماه مبارک رمضان به توجه جدی به رفع حوائج نیازمندان توصیه کرد.
وی تاکید کرد: مردم از مساعدت مالی نسبت به مردم فقیر و قحطی‌زده کشور مسلمان سومالی غفلت نکنند.
خطیب موقت جمعه نیشابور افزود: آزادگان و جامعه ایثارگران برای حفظ انقلاب اسلامی زحمات بسیاری کشیده‌اند.
سلامی یادآور شد:‌ انقلاب اسلامی به سادگی به دست نیامده است و به سادگی نیز حفظ نخواهد شد.
به گفته وی، مردم به شدت وامدار زحمات ایثارگران و خانواده‌های آنها هستند.
وی افزود: برای رضای خدا در مدت باقی مانده از ماه رمضان بیایید از اعمالمان مراقبت کنیم و تقوا داشته باشیم و خداوند را مراقب خودمان ببینیم. 
امام جمعه موقت نیشابور بر ترک گناهان تاکید و خاطرنشان کرد: غیبت و اسراف از گناهان کبیره است که کمتر از آن اجتناب می‌شود‌ که باید از این گناهان پرهیز کنیم. افطاری در ماه رمضان هرچند عبادت است ولی اینکه در کنار آن اسراف شود درست نیست و گناه است.
وی نمازگزاران را به دقت در دعاها و توجه به کیفیت آن توصیه کرد و گفت: عمده آن چیزی که انسان را به خدا نزدیک می‌کند و استجابت را به بار می‌آورد، توجه به خدا و مضامین دعاست. دعاهایی که در این ماه و ماه‌های دیگر آمده فصل‌هایی از معارف اسلامی است.
امام جمعه موقت نیشابور با اشاره به اینکه اگر دعا همراه توبه و عمل صالح باشد، در رحمت خدا به روی انسان باز می‌شود، اظهار داشت: به لیالی قدر نزدیک شدیم، باید قبل از این شب‌ها مقدمه چینی کنیم که قربانی کردن و رسیدن به فقرا آماده شدن برای استفاده از لیالی قدر است. بنابراین به فقرا رسیدگی کنید تا خداوند حاجت‌ها را روا کند، اگر می‌خواهیم خداوند از ما بگذرد، از دیگران بگذریم.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول