اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل سمنان خبر داد:

طراحی مجتمع‌های بین‏راهی در 62 نقطه سمنان

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان سمنان گفت: ایجاد مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی در 62 نقطه استان سمنان طراحی شده است.

طراحی مجتمع‌های بین‏راهی در 62 نقطه سمنان
داوود سعدی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: در زمینه ایجاد مجتمع‌های بین راهی باید بخش خصوصی بیش از وضع فعلی ترغیب شود.
وی یادآور شد: سازمان حمل و نقل و پایانه‌های استان سمنان نیز در برنامه دارد تا پس از رونق یافتن 9 نقطه‌ای که قرار است در مرحله نخست در آنها این مجتمع‌ها احداث شود، این مراکز را به بخش خصوصی واگذار کند.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان سمنان افزود: ایجاد مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی در 62 نقطه استان سمنان طراحی شده که تاکنون برای 29 مورد آن موافقت اصولی فعال شده و چندین نقطه نیز در حال بهره‌برداری است.
سعدی افزود: امسال قرار است تا پایان سال چهار مجتمع دیگر نیز در راه‌های استان سمنان به بهره‌برداری برسد.

* صدور مجوز فعالیت برای 7 مجتمع
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان سمنان همچنین تصریح کرد: سازمان حمل و نقل و پایانه‌های استان سمنان مقرر کرد که در برنامه‌ای دفعی امسال به پنج مجتمع بین راهی مجوز فعالیت دهد اما با توجه به ضرورت ایجاد این مجتمع‌ها در راه‌های این استان تاکنون برای هفت مجتمع مجوز فعالیت صادر شده است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان سمنان با بیان اینکه سرمایه‏گذاری و ایجاد زیرساخت‌ها در این بخش بسیار سخت است، افزود: باید در این زمینه از سرمایه‌گذاران به خوبی حمایت شود.
سعدی افزود: حدود 300 میلیون تومان نیز کمک بلاعوض به احداث‏کنندگان این مجتمع‌ها اختصاص می‌یابد و این هزینه‌ها در قبال کار انجام می‌شود که شامل ایمن‏سازی بستر،‌ مهیا ساختن زیرساخت‌ها و ... است.
وی با بیان اینکه شمار نیروهای انسانی با توجه به طول راه‌های استان کم استٰ در همین زمینه گفت: هرچه پشتیبانی در این بخش افزایش یابد، بهتر می‌توان محورهای مواصلاتی استان را مدیریت کرد. 

* سرعت در راه‏های سمنان بالاست
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان سمنان بیان کرد: وسایل نقلیه سنگین کمتر از پنج درصد آمار تلفات جاده‌ای را به خود اختصاص می‌دهند.
سعدی افزود: متوسط سرعت خودروها در راه‌های استان سمنان 86 کیلومتر بر ساعت است و این برای شبکه بزرگراهی رقم بالایی محسوب می‌شود.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان سمنان افزود: این سرعت در محور شاهرود- میامی بالای 90 کیلومتر بر ساعت است و این به وقوع حوادث کمک می‌کند.
سعدی با بیان اینکه سهم تخلفات سرعت در محورهای مواصلاتی استان سمنان 19 درصد است، گفت: بیشترین تخلفات به محور سمنان ـ گرمسار مربوط می‌شود که 40 درصد در این بخش سهم دارد.
وی افزود: محور دامغان ـ شاهرود با 32 درصد سهم در رتبه بعدی قرار دارد.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان سمنان ادامه داد: سهم تخلفات رعایت نکردن فاصله طولانی نیز 12 درصد سوانح رانندگی را به خود اختصاص می‌دهد که باید در این زمینه بیشتر فرهنگ‌سازی شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول