اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

ولایت فقیه از معیارهای قانون اساسی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه جیرفت گفت: یکی از معیارهای قانون اساسی ولایت فقیه است و این نعمتی است که هیچ‌یک از قانون‌های جهان ندارند.

ولایت فقیه از معیارهای قانون اساسی است
به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام اصغر عسکری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به 28 مرداد ماه مصادف با سالروز افتتاح مجلس خبرگان اظهار داشت: به فرمان حضرت امام (ره) تدوین قانون اساسی از دستاوردهای این مجلس بود.
وی با بیان اینکه قانون اساسی معیار تشخیص خودی از غیر خودی است، بیان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، افرادی که قانون اساسی را قبول دارند، خودی و کسانی که به قانون اساسی التزام ندارند، غیر خودی هستند.
عسکری با بیان اینکه یکی از معیارهای قانون اساسی ولایت فقیه است، گفت: این نعمتی است که هیچ‌یک از قانون‌های جهان ندارند و در کشور ما دستگاه‌ها مشروعیت خود را از فقیه جامع‌الشرایط می‌گیرند.
وی با اشاره به اهمیت شب‌های قدر خاطرنشان کرد: باید با حضور در مساجد و شب‌زنده‌داری نهایت استفاده را از این شب‌ها ببریم، زیرا مساجد بهترین مکان ذکر الهی هستند.
امام جمعه جیرفت افزود: 26 مرداد ماه مصادف با ورود آزادگان به میهن اسلامی بود که در این ارتباط امام راحل در وصف آزادگان فرمودند « بار خدایا اسرای ما اسیر جانی‌ترین دژخیم هستند که مقاومت آنها دنیا را شگفت‌زده کرده، هرچه زودتر آنها را برای خدمت خود آزاد فرما و به خانواده آنها صبر و مقاومت عطا فرما».
وی با اشاره به دعوت رهبر معظم انقلاب اسلامی برای کمک به مردم قحطی‌زده سومالی تصریح کرد: یکی از الگوهای رفتاری امیرالمومنین حضرت علی (ع) کمک به نیازمندان بود که باید ما هرچه می‌توانیم به این مردم مسلمان کمک کنیم.
خطیب جمعه جیرفت عنوان کرد: در این ماه باید از کمک به ایتام غافل نشد و با کمیته امداد امام (ره) که رسیدگی به ایتام و نیازمندان را بر عهده دارد، همکاری کرد.
عسکری با اشاره به حوادث سیاسی و اقتصادی کشورهای جهان اذعان کرد: هم‌اکنون در کشورهای اروپایی و رژیم غاصب صهیونیستی شاهد خیزش‌های مردمی هستیم و رهبر فرزانه انقلاب در زمان وقوع حوادث کشورهای خاورمیانه فرمودند که این حوادث تا قلب اروپا پیش می‌رود.
وی با بیان اینکه روایت داریم هر کس شمشیر تجاوز را بکشد، با همان شمشیر کشته می‌شود، گفت: مانند سرنوشت صدام که به کشور ما تجاوز کرد، امروز شاهد ورشکستگی کشورهایی هستیم که علیه جمهوری اسلامی تحریم‌ها را اعمال کردند.
امام جمعه جیرفت با اشاره آخرین جمعه ماه رمضان خواستار حضور حداکثری مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس شد.
وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان به ویژه فرماندار شهرستان که برای رسیدگی به درخواست‌های مردم بعد از نماز جمعه حاضر در مسجد حاضر می‌شوند تقدیر و تشکر کرد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول