اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امام جمعه مشهد:

هنجارشکنی روزنامه ایران برای همراه کردن جریان لائیک بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشهد گفت: مقاله‌هایی که در ویژه‌نامه روزنامه دولتی ایران چاپ شد به این خاطر بود که این‌ها فکر کردند اگر بیایند حجاب را بکوبند، چادر را بکوبند و علیه ارزش‌های دینی شعار بدهند، جریان لائیک را با خود همراه می‌کنند.

هنجارشکنی روزنامه ایران برای همراه کردن جریان لائیک بود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید‌احمد علم‌الهدی ظهر دیروز‌ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در حرم رضوی اظهار داشت: مسئله حجاب از اول انقلاب در این مملکت یک مسئله اساسی بوده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: برای پیشگیری از بد‌حجابی و لاابالی‌گری کار فرهنگی کنید، این‌ها بعد از وعده دادن کار فرهنگی، متاسفانه این هفته برخی از دولتی‌ها یک کار فرهنگی به میدان آوردند که اگر برای براندازی حجاب بنا بود یک کار فرهنگی بشود، این بهترین کار بود.
‌وی تصریح کرد:  این کار بی‌شرمانه به وسیله یک روزنامه منحصر به فرد دولتی، روزنامه ایران، به عنوان ضمیمه رایگان منتشر شد.‌
علم‌الهدی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند مسئله را تبیین کنید، ما هم سرباز رهبریم، آنچه فرموده‌اند عمل می‌کنیم و باید تبیین کنیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مقاله‌ای که با عنوان این رنگ مشکی متکبرانه را ناصرالدین شاه از فرانسه به ایران آورد در ویژه‌نامه خاتون  اظهار داشت: در این مقاله گفته شده چادر مشکی را ناصرالدین شاه از سفر فرانسه به مملکت آورده و دائر کرده است.
امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: در سوره مبارکه احزاب، آیه 59، خداوند می‌فرماید: ای پیامبر به همسران و دخترانت و زن‌های مومنین بگو، جلباب بپوشند، جلباب ترجمه‌اش چادر است.
وی در ادامه تاکید کرد: پوشش سراسری، آیه قرآن با صراحت می‌گوید چادر بپوشید که منظور همان پوشش سراسری است، در عرب‌ها عبای سراسری و در ایرانی‌ها چادر سراسری نماد این آیه قرآن است.
امام جمعه مشهد اظهار داشت: مسئله حجاب در ارزش‌های اسلامی و انقلابی از ارزش بسیار زیادی بین مردم متدین و ولایت‌مدار کشورمان برخوردار است.
امام جمعه مشهد تاکید کرد: آدم انحراف‌ها و خرابی‌هایی از یک جریان‌هایی در این مملکت می‌بیند که اصلا تصور و انتظارش را ندارد.
وی عنوان داشت: به قدری حرکت بسیار زشت در این مملکت در راستای مسئولیت‌های نظام صورت می‌گیرد که مثل همان اشک پیامبر(ص) برای شهادت 35 سال بعد علی(ع)، دل آدم را آتش می‌زند.
امام جمعه مشهد ظهار داشت: مایه تاسف است که این‌گونه هنجارشکنی توسط این روزنامه که از هزینه بیت‌المال تامین و به دولت وابسته است، صورت بگیرد.
وی ادامه داد: بدانید کنترل خشم مردم به خاطر این است که دشمن سوء استفاده نکند ولی با بیداری اسلامی که مردم دارند در جای خود جواب اینگونه حرکت‌ها را که به دین و ارزش‌های اسلامی توهین می‌کند با جدیت می‌دهند.
علم‌الهدی افزود: این مقاله‌هایی که در ویژه‌نامه روزنامه دولتی ایران چاپ شد به این خاطر بود که این‌ها فکر کردند اگر بیایند حجاب را بکوبند، چادر را بکوبند و علیه ارزش‌های دینی شعار بدهند، جریان لائیک بی‌دین را که در این مملکت زندگی می‌کنند، با خود همراه می‌کنند.
وی تصریح کرد: به این وسیله، علاوه بر ظرفیت دینی کشور که با خودشان همراه دارند، آن عده دیگر را هم همراه خودشان کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) از 35 سال قبل از شهادت حضرت علی (ع) شهادت آن حضرت را به ایشان یاد آور می‌شدند و می‌فرمودند موهایت با خون سرت خضاب می‌شود و بر این مسئله گریه می‌کردند.
وی افزود:‌ حضرت علی (ع) در جنگ‌های متعدد بین مسلمانان و کفار زخمی شده بودند ولی پیامبر اکرم (ص) به این صورت تحت تاثیر قرار نمی‌گرفتند ولی بر شهادت ایشان این صورت ناراحت می‌شدند.
امام جمعه مشهد اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) از مدت‌ها قبل از شهادت حضرت علی (ع) از انحراف بین امت اسلامی ناراحت بودند.
وی بیان داشت: حضرت علی (ع) توسط یک ارمنی، یهودی و یا کافر به شهادت نرسیدند، بلکه توسط یک قاری و حافظ قرآن شهید شدند.
امام جمعه مشهد همچنین افزود: شب‌های قدر از فضائل و ارزش‌های بسیار زیادی در تعالیم اسلامی برخوردار است.
وی ادامه داد:‌ باید قدر این شب‌های پر فضیلت را دانست و با عبادت و طاعت از لحظه‌های آن بیش از پیش بهره گرفت.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول