اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل کار و امور اجتماعی خراسان جنوبی:

15 هزار شغل خانگی باید ایجاد شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل کار و امور اجتماعی خراسان جنوبی گفت: با توجه به اعتبارات اختصاص یافته برای بخش مشاغل خانگی خراسان جنوبی به احتساب نیاز هر شغل به تسهیلات 3 میلیون تومانی باید 15 هزار فرصت شغلی جدید در این بخش در استان محقق شود.

15 هزار شغل خانگی باید ایجاد شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عابدین محمدی ظهر امروز در پنجمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه‌گذاری خراسان جنوبی از اختصاص تسهیلاتی معادل 48 میلیارد تومان برای توسعه مشاغل خانگی در استان خبر داد و اظهار داشت: توسعه این بخش به حل مشکل بیکاری استان کمک می‌کند.
وی گفت: این تسهیلات علاوه بر تسهیلات سفر سوم هیئت دولت است و در این زمینه دستگاه‌های اجرایی شامل فنی و حرفه‌ای، بازرگانی و میراث فرهنگی متولی صدور مجوز برای این مشاغل هستند که جلسه‌ای با حضور مسئولان این دستگاه‌ها در مرکز استان برگزار شده است.
مدیر کل کار و امور اجتماعی خراسان جنوبی از ثبت 941 فرصت شغلی جدید از سوی دستگاه‌های اجرایی استان در سامانه رصد خبر داد و افزود: البته آمار اشتغال ایجاد شده در پنج ماهه نخست سال جاری خیلی بیشتر از این رقم است که به دلیل وجود مشکل در ثبت اطلاعات سامانه برخی از دستگاه‌ها هنوز موفق به ثبت اطلاعات مشاغل ایجاد شده خود نیستند که ما درصدد رفع آن هستیم.
محمدی با بیان اینکه اطلاعات موجود در این سامانه ملاک ارزیابی‌های مسئولان است، تصریح کرد: مسئولان باید در راستای ثبت اطلاعات مشاغل ایجاد شده در این سامانه جدیت کافی را داشته باشند.
وی با بیان اینکه خراسان جنوبی تعهد ایجاد بیش از 24 هزار فرصت شغلی جدید را دارد، تصریح کرد: برای تحقق این هدف در پنج ماهه نخست امسال باید 10 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد شده باشد.مدیر کل کار و امور اجتماعی خراسان جنوبی به بیان مصوبات جلسه گذشته این کارگروه پرداخت و تصریح کرد: با توجه به اینکه اختصاص منابع بانکی به طرح‌های بزرگ مانع حمایت از سایر طرح‌ها می‌شود، مقرر شده بود که برای اختصاص خط اعتباری ویژه بدون سود به استان پیگیری‌هایی صورت گیرد که این کار انجام شده است.
محمدی ادامه داد: همچنین دستگاه‌های اجرایی استان موظف هستند که علاوه بر ثبت اطلاعات در سامانه رصد مانند گذشته اطلاعات شاغلان خود را به دبیرخانه این کارگروه به صورت ماهانه ارسال کنند.وی کمبود منابع بانکی استان و عدم سنخیت منابع و مصارف بانک‌های استان را یکی از مشکلات پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های زودبازده عنوان کرد و گفت: باید برای رفع این مشکل چاره‌ای اندیشیده شود هر چند تا کنون مکاتبات زیادی نیز در این مورد صورت گرفته است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول