اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس بررسی کرد؛

ابهام در تعرفه‌های درمان خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: در حالی که تعرفه‌های عمومی، متخصص و فوق تخصص امسال برای بخش دولتی و خصوصی را وزارت درمان و آموزش پزشکی مشخص کرده است اما ابهامات برای مبلغ ویزیت بیشتر از گذشته شده است.

ابهام در تعرفه‌های درمان خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، در خراسان جنوبی متخصصی 15 هزار تومان، دکتری 13 هزار تومان و متخصص دیگری10 هزار تومان ویزیت می‌گیرد.تفاوت در مبلغ دریافتی از سوی متخصصان از بیماران پیامی جز مشخص نبودن سهم بیمه‌شده و شرکت‌های بیمه‌گر از درمان ندارد، چیزی که در ابلاغ استانداری خراسان جنوبی نیز مشخص نشده و به ابهامات موجود در تعرفه‌ها دامن زده شد.
موضوع مشخص نبودن حق ویزیت برای بیماران در خراسان جنوبی چیزی است که رئیس سازمان نظام پزشکی استان نیز به آن اعتراف دارد.
رئیس سازمان نظام پزشکی استان با اشاره به ابلاغ تعرفه‌های بومی پزشکی استان توسط استانداری پس از تاخیر گفت: تعرفه‌های پزشک عمومی برابر همان تعرفه پیشنهاد شده توسط دولت، تعرفه‌های پزشک متخصص و فوق تخصص تعدیل شد و بر اساس محرومیت منطقه درصدی کاهش پیدا کرد.
محمد حسین شریف آزاده با بیان اینکه تعرفه‌های متخصص و فوق تخصص در کشور 13 هزار و 16 هزار تومان است، افزود: این تعرفه‌ها در استان 12 هزار و 500 و 15 هزار تومان تعیین شده است.
وی با بیان اینکه تعیین تعرفه‌های پزشکی و برخورد با متخلفان امسال از اختیارات این سازمان سلب شده است، افزود: اطلاع‌رسانی به پزشکان برای اعلام تعرفه‌ها بر عهده دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است.
رئیس سازمان نظام پزشکی خراسان جنوبی که گویا به شدت از نحوه ابلاغ تعرفه‌ها گلایه‌مند است، گفت: در برنامه 5 ساله دولت برخی اختیارات نظام پزشکی را حذف کرد و مصوب شده که هم در بخش خصوصی و هم دولتی تعرفه‌ها را دولت تعیین کند.
شریف آزاده تصریح کرد: انتظار می‌رفت وقتی دولت بحث را در اختیار گرفت مردم را در نظر بگیرد اما چیزی که مشخص نیست سهم مردم در حق ویزیت است و گویا دفترچه‌های بیمه کاربردی ندارد.
وی با تاکید بر اینکه تعرفه‌های دولت باید مورد قبول شرکت‌های بیمه‌گر باشد، افزود: سازمان‌های‌ بیمه‌گر اصلا در جریان تعرفه‌ها نیستند، در حالی که بخش اعظمی از تعرفه برای بیمه‌شدگان را شرکت‌های بیمه‌گر بپردازند اما گویا تعرفه‌ها آزاد شده و دفترچه‌های بیمه بی‌اثر هستند.
رئیس سازمان نظام پزشکی خراسان جنوبی در مورد اینکه گفته می‌شود برخی متخصص‌ها 15، تعدادی 13 و تعدادی 10 هزار تومان ویزیت می‌گیرند، گفت: این ناشی از عدم مشخص بودن سهم سازمان‌های بیمه‌گر است و نظارتی هم نیست.
شریف آزاده افزود: بیماری که از روستا صبح زود می‌‌آید و روی روزنامه می‌خوابد تا نوبت بگیرد و با دفترچه درمان شود خبر ندارد تعرفه آزاد لحاظ می‌شود.
وی تاکید کرد: باید به فکر مردم باشیم و توجه داشته باشیم که بیمه‌شده به امیدی بیمه می‌شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول