اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی:

فاز یک زندان بیرجند مهر ماه آماده می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی گفت: فاز نخست زندان بیرجند تا مهر ماه آماده می‌شود و تعدادی از زندانیان را در این زندان مستقر می‌کنیم.

فاز یک زندان بیرجند مهر ماه آماده می‌شود
محمدعلی اربابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: در حال حاضر 40 درصد زندانیان استان ما غیربومی و اکثر این افراد نیز از سیستان و بلوچستان هستند و 60 درصد آمار 3 هزار نفری زندانیان استان را نیز افراد بومی تشکیل می‌دهند.
وی با بیان اینکه نزدیک به 18 درصد از زندانیان به خاطر مصرف مواد مخدر به زندان افتاده‌اند، گفت: 64 درصد زندانیان به خاطر حمل مواد مخدر، 10 درصد به دلیل سرقت و 2.2 درصد از زندانیان به خاطر مسائل اقتصادی و مالی به زندان افتاده‌اند.
اربابی با اشاره به اینکه اکثر خانواده‌های زندانیان در جامعه از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستند، افزود: لازم است دولت و مجلس برنامه‌هایی را برای زیرپوشش قرار دادن آنها تصویب کند چرا که عدم توجه به خانواده‌های زندانیان زمینه گسترش فساد در جامعه را افزایش می‌دهد.
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی در مورد زندان بیرجند نیز گفت: فاز نخست زندان بیرجند تا مهر ماه آماده می‌شود و تعدادی از زندانیان را در این زندان مستقر می‌کنیم و باید گفت که برای تکمیل کامل این زندان نیاز به اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان است.
اربابی تصریح کرد: سرانه غذا برای هر زندانی به طور قطعی مبلغی بالغ بر یک‌هزار و 800 تومان و برای هزینه درمان و بهداشت هر زندانی مبلغی بالغ بر 500 تومان تعیین شده است که در استان نزدیک به 60 درصد از این مبالغ محقق شده است.
وی در مورد کانون اصلاح تربیت که برای خانواده‌های بی‌سرپرست، بدسرپرست و افراد معتاد در نظر گرفته شده است، گفت: در سال جاری 34 نفر وارد این کانون شدند که پنج نفر آنان را حمل‌کنندگان مواد مخدر تشکیل می‌دهد.
اربابی با اشاره به اینکه در سال جاری 55 درصد از زندانیان استان افراد فاقد سابقه هستند، افزود: حدود 20 درصد زندانیان با یک سابقه، 10 درصد با دو سابقه و 15 درصد با سه سابقه وارد زندان شده‌اند.
وی ادامه داد: اگر افراد در جامعه با فعالیت‌های سالم آشنا و زمینه ظهور استعدادهایشان فراهم شود، کمتر به فعالیت‌های غیر قانونی و اعمال مجرمانه روی می‌‌آورند.
انتهای پیام/ک20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول