اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان خبر داد:

رشد 15 درصدی آموزشهای فنی و حرفهای در کردستان

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان از رشد 15 درصدی آموزشهای فنی و حرفهای در استان تا پایان برنامه پنجم توسعه خبر داد.

رشد 15 درصدی آموزشهای فنی و حرفهای در کردستان
 به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، طالب محمدی پنج شنبه شب در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کردستان در سنندج اظهارداشت: در حال حاضر 14 هزار دانشآموز کردستانی در هنرستانهای استان مشغول تحصیل هستند و سعی میشود تا پایان برنامه پنجم توسعه تعداد این دانشآموزان را به 17 هزار نفر برسانیم.
وی افزود: در حال حاضر این تعداد هنرجوی واجبالتعلیم در 91 باب هنرستان در سطح استان مشغول تحصیل هستند.
وی ادامه داد: از مجموع کل دانشآموزان مقطع متوسطه استان در پایههای دوم و سوم متوسطه 36 درصد از این تعداد را دانشآموزان هنرستانی تشکیل میدهند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان به مشکلات موجود در هنرستانهای استان پرداخت و خاطرنشان کرد: کمبود اعتبارات تخصیصی برای کیفیت بخشی به آموزشهای فنی و حرفهای و کاردانش، نبود نظام جامع اطلاعاتی نیاز بازار کار استان، کمبود تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی و کمبود مراکز آموزش عالی و پایین بودن ظرفیت پذیرش در آموزشکدههای استان از جمله مشکلات پیشرو است.
محمدی همچنین به دلایل نیاز به تجهیزات معیاری در هنرستانها پرداخت و افزود: جایگزینی، بهروآوری و تطبیق با محتوا، افزایش تجهیزات متناسب با دانشآموزان و توسعه رشتهها از جمله دلایل نیاز به تجهیزات در هنرستانها است.
وی در ادامه خواستار تدوین سند توسعه استانی آموزشهای فنی و حرفهای شد و تصریح کرد: اختصاص اماکن، فضاها و اراضی به هنرستانها و تسریع در احداث پروژههای هنرستانهای مصوب سفرهای هیئت دولت و مقام معظم رهبری میتواند در راستای رفع مشکلات موجود کارگشا باشد.
وی یادآور شد: افزایش نرخ سرانه دانشآموزی هنرجویان و تصمیمگیری و تصمیمسازی در خصوص امور مرتبط با هنرستانها و مراکز مهارتهای زیر پوشش کارگروه اشتغال استان نیز در راستای رفع مشکلات موجود اثرگذار است.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان آموزشهای فنیو حرفهای را عامل تسریعکننده و زمینهساز برای تحقق جامعه برخوردار از دانش پیشرفته و دست یافته به جایگاه نخست اقتصادی علمی و اشتغالزایی عنوان و بر توجه به این مهم تاکید کرد.
به گفته محمدی بخش مهمی از هر نظام آموزشی مهارتآموزی با هدف آمادهسازی جامعه برای شغل خاص است و در این راستا تربیت نیروی انسانی جوامع از اواخر قرن 19 در کشورهای جهان مورد توجه قرار گرفت و در حال حاضر فنی و حرفهای و کاردانش به عنوان یکی از محورهای همه جانبه در سیاستهای اشتغالزایی کشورها مطرح است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول