اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده مرزبانی گیلان:

30 نفر در گیلان غرق شدند

خبرگزاری فارس: فرمانده مرزبانی گیلان گفت: از ابتدای تابستان تاکنون 30 نفر بر اثر بی‌توجهی به هشدارهای ماموران دریابانی و عدم آشنایی به فنون شنا در دریای حوزه گیلان غرق شدند و جان خود را از دست دادند.

30 نفر در گیلان غرق شدند
یوسف مرتضوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در انزلی با اشاره به عملکرد دریابانی استان اظهار داشت: دریابانی گیلان علاوه بر انجام ماموریت ذاتی خود گشت‌های ملی و فراملی در آب‌های نیلگون خزر را به عهده دارد.
وی افزود: برای پاسداری از مرزهای آبی کشور در تابستان امسال اقدام ویژه‌ای در راستای ساماندهی ساحل و سرویس روان به مردم انجام شده که مورد رضایت شهروندان و مسئولان قرار گرفته است.
فرمانده مرزبانی گیلان ادامه داد: با وجود تمام تلاش‌هایی که صورت گرفته است، ولی تاکنون 30 نفر بر اثر بی‌توجهی به هشدارهای ماموران دریابانی و عدم شناخت به فنون دریایی جان خود را از دست داده‌اند.
این مسئول درباره کشف اجساد غرق شدگان بیان داشت: با تلاش همکاران و به‌کارگیری متخصصان دریایی و غواصان جسد این افراد کشف و به مراجع ذی‌صلاح انتقال داده شد.
مرتضوی با اشاره به تداوم گشت‌های دریایی بیان داشت: در پی تعاملات صورت گرفته با فرمانده ارشد انتظامی گیلان تمهیدات لازم برای تقویت گشت دریایی واحدهای اجرایی در طرح سالم‌سازی دریا و پوشش نقاط خطرآفرین و همچنین گشت مشترک با یگان حفاظت منابع آبزیان در طول ایام تعطیل و نیمه تعطیل در مناطق ساحل و دریا انجام می‌شود.
وی افزود: امیدواریم با توجه به حضور پرسنل در نقاط خطرآفرین و تمهیدات انجام گرفته در اجرای طرح سالم‌سازی دریا شاهد تلفات کمتری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در سطح حوزه استحفاظی باشیم.
 
* کشف 660 لیتر مشروبات الکی دست‌ساز در تالاب انزلی
فرمانده مرزبانی گیلان کشف مشروبات الکلی و دستگاه لابراتوار تهیه مشروبات توسط پرسنل مرزبانی گیلان را از دیگر اقدام‌ها برشمرد.
این مسئول اذعان داشت: پس از کسب اطلاع از مردم انزلی مبنی بر اینکه فردی با هویت مشخص در سطح تالاب این شهرستان اقدام به فروش مشروبات الکلی دست‌ساز می‌کند، پرسنل اطلاعات مرزبانی گیلان کارهای اطلاعاتی خود را انجام دادند.
مرتضوی با اشاره به نحوه کشف این مشروبات خاطرنشان کرد: پس از تلاش‌های اطلاعاتی در حوالی سوسرگاه در تالاب بندرانزلی مقدار 660 لیتر مشروبات الکلی از نوع دست‌ساز و یک عدد دستگاه تبخیر کشف و ضبط شد.
به گفته وی، مشروبات الکلی دست‌ساز کشف و ضبط شده مذکور تحویل مراجع قضایی شد.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول