اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  زنان و جوانان

مسئول بنیاد توسعه تعاون و کارآفرینی زنان در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

سند ازدواج راهی برای تهیه وثیقه دریافت وام بانکی

خبرگزاری فارس: مسئول بنیاد توسعه تعاون و کارآفرینی زنان با اشاره به مشکل زنان برای تأمین وثیقه برای فعالیت‌های اقتصادی گفت: برای حل این مشکل تلاش می‌کنیم تا سند ازدواج زنان را که به لحاظ حقوقی و قانونی یک سند مالی است، به‌عنوان ضمانتی برای دریافت وام از بانک‌ قرار دهیم.

سند ازدواج راهی برای تهیه وثیقه دریافت وام بانکی
کبری محمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار زنان باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: در حال حاضر شعب بنیاد توسعه تعاون و کارآفرینی زنان در 13 استان کشور راه‌اندازی شده است. خراسان رضوی نخستین استان بود و پس از آن شعب بنیاد در استان‌های سمنان، مازندران، لرستان، اصفهان، کرمانشاه، کردستان، همدان، تهران، آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری و ایلام افتتاح شد.

وی افزود: نخستین شعبه شهرستانی بنیاد توسعه تعاون و کارآفرینی زنان در شهرستان بروجرد واقع در استان لرستان راه‌اندازی شد یعنی بنیاد توسعه تعاون و کارآفرینی زنان علاوه بر مراکز استان‌ها در شهرستان‌ها نیز شعبه دارد.

مسئول بنیاد توسعه تعاون و کارآفرینی زنان با بیان اینکه محدودیتی برای عضویت زنان در این بنیاد وجود ندارد، گفت: از زنان کارآفرین، اساتید دانشگاه و مدیران موفق در بخش‌های اقتصادی برای عضویت در بنیاد دعوت می‌کنیم و درآمدهای حاصله نیز باید در جهت پیشرفت زنان کشور صرف شود و اگر زمانی بنیاد منحل شد، تمام سرمایه‌ها و درآمدهای آن باید برای پیشرفت زنان وقف شود.

محمدی ادامه داد: تلاش می‌کنیم در زمینه بکارگیری ظرفیت زنان در رابطه با اشتغال، اولویت با دختران فارغ التحصیل دانشگاهی و زنان سرپرست خانوار باشد همچنین اشتغال خانگی به منظور تحکیم بنیان خانواده برای ما بسیار اهمیت دارد.

وی با اشاره به اینکه فارغ التحصیلان دانشگاهی که در سایت وزارت تعاون ثبت‌نام کرده و به بنیاد معرفی شده‌اند را مورد مشاوره قرار می‌دهیم، تصریح کرد: اگر این فارغ التحصیلان مهارت خاصی نداشته باشند آنها را تحت آموزش‌های رایگان فنی و حرفه‌ای قرار می‌دهیم و پس از آن دخترانی را که در یک رشته مشترک تحصیل کرده‌اند با یکدیگر آشنا کرده و چنانچه تمایل داشته باشند که با همکاری یکدیگر تعاونی ایجاد کنند، به آنها کمک می‌کنیم.

مسئول بنیاد توسعه تعاون و کارآفرینی زنان بیان کرد: بنیاد تلاش می‌کند تا تعاونی‌های زنان را از 20 درصد سهم آورده شخصی معاف کند و تسهیلات ارزان قیمت را در اختیار تعاونی‌های زنان قرار دهد چرا که هم‌اکنون مشکل اصلی زنان ما در فعالیت‌های اقتصادی، نداشتن وثیقه است.

وی عنوان کرد: برای حل مشکل وثیقه زنان در فعالیت‌های اقتصادی تلاش می‌کنیم تا سند ازدواج آنها را که به لحاظ حقوقی و قانونی یک سند مالی است، به عنوان ضمانتی برای دریافت وام از بانک‌ها قرار دهیم.

محمدی با بیان اینکه سند ازدواج زنان به لحاظ داشتن مهریه، سند مالی محسوب می‌شود و قدرت ضمانت و کفالت دارد، افزود: زنان می‌توانند سند ازدواج خود را به عنوان وثیقه در اختیار بانک‌ها قرار داده و وام دریافت کنند و بانک‌ها نمی‌توانند این موضوع را قبول نکنند چرا که سند ازدواج آنها یک سند مالی است و قابلیت تبدیل آن بسیار قوی‌تر از چک و سند خانه است.

مسئول بنیاد توسعه تعاون و کارآفرینی زنان اضافه کرد: مهریه زن جزء دیون ممتازه است یعنی اگر همسر او میلیاردها تومان بدهی داشته باشد هیچ طلبکاری نمی‌تواند طلبش را وصول کند مگر اینکه مهریه این زن کنار گذاشته شود.

وی در ادامه گفت: باید سند ازدواج زنان را از یک سند مالی بالقوه تبدیل به یک سند مالی بالفعل ‌کنیم و حقوقدانی وجود ندارد که بگویید سند ازدواج زنان، سند مالی نیست.

محمدی اظهار داشت: بانک‌ها نمی‌توانند سند ازدواج زنان را نپذیرند چون این سند مالی بوده و از قدرت ضمانت برخوردار است؛ برای حل نگرانی‌های احتمالی در این رابطه چاره اندیشی کرده‌ایم و تصمیم داریم تا سند ازدواج و مهریه زنان را بیمه کنیم، این موضوع را در دستور کار قرار داده‌ایم تا بتوانیم فضای اشتغال زنان را رونق بخشیم.
انتهای پیام/ش
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول