اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نوسازی مدارس مازندران خبر داد:

ابلاغ بودجه یک میلیارد تومانی بازسازی مدارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس مازندران از ابلاغ بودجه یک میلیارد تومانی برای بازسازی مدارس مازندران خبر داد.

ابلاغ بودجه یک میلیارد تومانی بازسازی مدارس
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علی نبیان در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران اظهار داشت: برای ساخت و ساز در مدارس مازندران بخشی از اعتبارات ملی را پیگیری کردیم.
وی تصریح کرد: اختصاص اعتبارت در بخش ساخت و ساز از طریق ستاد استانی ابلاغ شد و برای تکمیل پروژه‌های در دست اجرا باید نگاه ویژه‌ای به لحاظ اعتباری برای مازندران مد نظر باشد.
مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس مازندران با اشاره به اختصاص اعتبار یک میلیارد تومانی برای مقاوم سازی مدارس بدون استحکام بیان داشت: این اعتبار نیز به سرجمع اعتبارات تجهیزات مدارس افزوده می‌شود و همچنین اعتبارات سفر مقام معظم رهبری نیز به جمع اعتبارت در بخش ساخت و ساز مدارس افزوده می‌شود.
نبیان با اشاره به مصوبات سفر دوم ریاست جمهوری به مازندران بیان داشت: در سال 91 بخشی از این پروژه از محل اعتبارات ملی اجرایی می‌شود.
وی ادامه داد: در بخش اعتبارات ملی تاکنون از محل تخریبی، بازسازی و مقاوم‌سازی نیز 21 میلیارد تومان ابلاغ شد که 30 درصد برای مقاوم سازی و 70 درصد اعتبارت نیز برای تخریب و بازسازی مد نظر قرار گرفت.
مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس مازندران با اشاره به اینکه عملیات تخریب و بازسازی در مدارس شروع شد، خاطرنشان کرد: مقاوم سازی با کمک 32 مدیر اجرایی شروع شد و ظرف سه ماه به اتمام می‌رسد.
این مسئول در تشریح مقاوم سازی بیان داشت: منظور از مقاوم سازی تجهیز و زیبا سازی فضای عمومی مدارس است.
نبیان با اشاره به سه سفر دولت به مازندران عنوان کرد: تمام مصوبات دور اول سفر در بخش آموزش و پرورش اجرایی شد و تنها پروژه باقیمانده سفر دور اول مربوط به مدارس نیمه مردمی بود.
وی از اتمام پروژه شبانه‌روزی  اسبچین عباس آباد در مهرماه خبر داد و ابراز داشت: در دور دوم ساخت پنج هنرستان و شبانه روزی جزء مصوباتی بود که هنرستانی در چالوس مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
این مسئول خاطرنشان کرد: پروژه هنرستان ساری تا آبان ماه جاری تحویل می‌شود و در تلاش هستیم بقیه پروژه‌های باقیمانده از هنرستان‌ها را تا قبل از 22 بهمن تحویل آموزش و پرورش دهیم.
مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس مازندران درباره ساخت و ساز و تکمیل پروژه‌های شبانه‌روزی اضافه کرد: ساخت شبانه‌روزی‌هایی که از مصوبات دور دوم سفر بود با پیشرفت فیزیکی 20 تا 60 درصد در حال اجرایی است و در تلاش هستیم تا پایان سال 90 عملیات اجرایی آن به اتمام برسد.
نبیان در ادامه با اعلام اینکه در بخش تامین اعبتار تجهیزات با مشکل مواجه هستیم، عنوان کرد: با اختصاص یک میلیارد و 340 میلیون تومان برای تجهیزات در بخش مدارس در سال 90 میزان اعتبار اختصاص داده شده در این بخش نسبت به سال گذشته به نصف رسید.
وی در پایان اذعان داشت: با توجه به تک شیفت شدن تمام مدارس استان برای تامین تجهیزات مدارس با مشکل جدی مواجه هستیم.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول