اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون خدمات شهری شهرداری خرم‌آباد خبر داد:

توقیف صنوف آلاینده در خرم‌آباد‌

خبرگزاری فارس: معاون خدمات شهری شهرداری خرم‌آباد گفت: صنوفی که موجب آلودگی محیط شوند در شهرستان خرم‌آباد پلمپ می‌شوند.

توقیف صنوف آلاینده در خرم‌آباد‌
محمد شریفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد اظهار داشت: ‌برخی از صنوف و کسبه سطح شهر بدون رعایت حقوق دیگران موجب آلودگی شهر و محله خود می‌شوند که جا دارد برای احقاق حقوق همشهریان برخورد قاطعی با آن‌ها صورت پذیرد.
وی با اشاره به اینکه شهرداری مدافع حقوق شهروندان است، خاطرنشان کرد: کسبه و صنوفی که بدون توجه به حقوق دیگر شهروندان و با ریختن زباله، ایجاد دود و سر و صدا موجب آزار همشهریان شوند پس از اخطارهای کتبی پلمپ می‌شوند.
شریفی اظهار داشت: قانون این اختیار را به شهرداری‌ها داده است که با این دسته از اقشار جامعه برخورد قانونی نماید اما شهرداری خرم‌آباد سعی می‌کند در وهله اول با فرهنگ‌سازی و سپس با صدور اخطاریه‌ تخلف این افراد را متذکر شود و در صورتی که میسر نشد از ابزار قانونی خود از جمله کمیسیون بند 20 برای احقاق حقوق شهروندان استفاده کند.
معاون خدمات شهری شهرداری خرم‌آباد با بیان اینکه این بند از قانون از سال‌ها پیش نیز وجود داشته است و به دفعات مورد استفاده قرار گرفته است، افزود: شهرداری در موارد متعدد و پراکنده از این ابزار استفاده کرده است اما با توجه به اینکه عده‌ای قصد اصلاح و توجه به فرهنگ شهروندی و حقوق دیگران را ندارند، شهرداری به طور منسجم‌تر و مشخص‌تری با آن‌ها برخورد می‌کند.
شریفی با اشاره‌ای اجمالی به عملکرد واحد شهربانی شهرداری افزود: شهربان شهرداری یا همان واحد اجراییات شهرداری از بدو راه‌اندازی تاکنون به عنوان یک بازوی اجرایی قوی در کنار ماموران شهرداری عمل کرده است.
وی اظهار داشت: صنوف متخلفی که موجب بروز مزاحمت برای ساکنین شوند یا اقدام به ریختن زباله کنند یا ایجاد سر و صدا یا تولید دود کنند یا موجب عفونت و تجمع حشرات و جانوران شوند از طریق رای کمیسیون بند 20 و با استفاده از نیروهای شهربان شهرداری تعطیل می‌شود.
شریفی وسائط نقلیه‌ای که موجب آلوده شدن هوا می‌شوند را نیز مشمول این قانون دانست و افزود: به استناد قانون شهرداری‌ها وسائط نقلیه‌ای که کارکردن آن‌ها دود ایجاد می‌کند و موجب آلوده شدن هوای شهر می‌شوند مشمول همین قانون می‌شوند و شهرداری مجاز است برای رفع نقص از تردد و فعالیت آن‌ها جلوگیری کند.
وی در ادامه از همه شهروندان خرم‌آبادی خواست تا نهایت همکاری را با پاکبانان زحمتکش شهرداری داشته باشند وهمچنین نظرات، پیشنهادها و انتقادات خود را به سامانه 137 شهرداری در میان بگذارند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول