اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل تعاون استان لرستان خبر داد:

عضویت 82 درصد از جمعیت لرستان در تعاونی‌ها

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون استان لرستان گفت: 82 درصد جمعیت لرستان عضو تعاونی‌ها هستند.

عضویت 82 درصد از جمعیت لرستان در تعاونی‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، بهرام عزیزی ‌در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد اظهار داشت: 4 هزار و 521 تعاونی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، کشاورزی، تولیدی و صنعتی در سطح استان لرستان ثبت و تشکیل شده است. 
وی با اشاره به اینکه یک میلیون و 450 هزار نفر از جمعیت یک میلیون 800 هزار نفری لرستان عضو این تعاونی‌ها هستند، افزود: برای تشکیل و راه‌اندازی این تعداد تعاونی در مجموع 380 میلیارد ریال از سوی اعضا و افراد مؤسس سرمایه‌گذاری شده است.
مدیر‌کل تعاون استان لرستان با اشاره به اینکه 70 درصد این تعاونی‌ها فعال هستند، گفت: در مجموع 2 هزار و 800 تعاونی از این تعداد تعاونی تشکیل شده استان لرستان، در حال حاضر مشغول فعالیت و کار و تولید هستند.
عزیزی عنوان داشت: این تعداد تعاونی فعال در مجموع زمینه اشتغال به کار 37 هزار و 900 را در بخش‌های مختلف تولیدی، خدماتی، اقتصادی و صنعتی استان فراهم کرده‌اند. 
وی در ادامه با اشاره به تصویب 630 میلیارد ریال اعتبار به حوزه تعاون در سفر سوم هیئت دولت به لرستان گفت: تاکنون 50 میلیارد ریال از این اعتبار ابلاغ شده است.
عزیزی به نامه‌های رئیس جمهوری در سفر سوم اشاره کرد و گفت: در این سفر 20 هزار نامه متقاضی اشتغال به اداره کل تعاون استان ارجاع داده شده است.
مدیر‌کل تعاون استان لرستان ادامه داد: 50 هزار نفر نیز در سامانه کارجویان وزارت تعاون استان لرستان ثبت‌نام کردند که پرونده 30 هزار نفر از آن‌ها بررسی شده است.
وی عنوان داشت: اداره کل تعاون لرستان از نظر شاخص‌های اختصاصی شامل ایجاد فرصت‌های شغلی، تشکیل تعاونی، نظارت بر مجامع تعاونی‌ها و برگزاری کارگاه آموزشی رتبه سوم را در کشور دار است.
مدیر‌کل تعاون استان لرستان در ادامه این نشست در پاسخ سؤال خبرنگار فارس مبنی بر تعداد طرح‌های آماده افتتاح در هفته تعاون و دولت چه تعداد است، گفت: در این هفته 58 طرح تعاون در سطح لرستان به بهره‌برداری می‌رسد.
عزیری تصریح کرد: این طرح‌ها با اشتغال‌زایی 570 نفر  و 442 نفر عضو و با اعتبار 185 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسند.
وی با اشاره به تقارن هفته دولت و هفته تعاون در شهریور ماه، بهره‌برداری از 500 واحد مسکونی در قالب طرح‌های تعاون را از دیگر برنامه‌های هفته تعاون اعلام کرد.
مدیر‌کل تعاون استان لرستان گفت: جشنواره تجلیل از تعاونی‌ها برتر استان نیز در هفته تعاون برگزار می‌شود.
عزیزی تصریح کرد: 114 تعاونی در سایت مربوط به این جشنواره ثبت‌نام کرده‌اند از این بین از 14 تعاونی برتر تجلیل می‌شود.
وی افزود: در سال گذشته 200 تعاونی با عضویت 2 هزار و 400 نفر ویژه کارآفرینان تشکیل شده است.
مدیرکل تعاون لرستان گفت: ما هم‌اکنون در دهه پیشرفت و عدالت قرار داریم و بر اساس سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی باید تا پایان برنامه پنجم بخش‌های مختلف تعاون 25 درصد ارتقا یابد.
عزیزی گفت: عدالت در بخش تعاون شدنی است، صاحبان و مالکان سهام و نیروهای انسانی در تعاونی‌ها با هم برابر هستند.
در این نشست با اهدای هدایایی از خبرنگاران تجلیل شد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول