اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان؛

کلنگ بزرگ‌ترین سد خاکی هرمزگان به زمین خورد

خبرگزاری فارس: عملیات ساخت سد زاکین با طول تاج 184 متر به عنوان بزرگ‌ترین سد خاکی هرمزگان با حضور مسئولان آغاز شد.

کلنگ بزرگ‌ترین سد خاکی هرمزگان به زمین خورد
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسین هاشمی‌تختی‌نژاد، استاندار هرمزگان در آیین کلنگ‌زنی سد زاکین در سیاهو از توابع بندرعباس، اظهار داشت: با احداث این پروژه می‌توان از بروز سیلاب‌های فصلی جلوگیری کرد.
وی با بیان اینکه این منطقه همیشه در معرض روان آبها قرار دارد بیان داشت: این امر موجب بروز مشکلات و خسارتی  برای مردم منطقه بوده است.
استاندار هرمزگان در این راستا افزود: از این پس دیگر این گونه مشکلات برای اهالی به وجود نخواهد آمد و این امر حتی موجب مهار تبعات خشکسالی نیز می‌شود.
هاشمی‌تختی‌نژاد با اشاره به خشکسالی هرمزگان طی چند سال اخیر عنوان داشت: سد زاکین موجب توسعه کشاورزی در منطقه،ایجاد اشتغال، محیط مناسب برای گردشگری خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به موقعیت اقتصادی هرمزگان گفت: برای اینکه چرخه اقتصاد بچرخد باید یک اقتصاد پویا داشته باشیم.
این مقام مسئول افزود: می‌توان در کشاورزی تولید‌کننده و صادر‌کننده باشیم، تا دیگر دولت‌ها نیازمند محصولات ما باشند و این امر نیز امکان‌پذیر است.
هاشمی‌تختی‌نژاد در ادامه همچنین برای برون رفت تبعات از خشکسالی‌های متداول اخیر دو راه کار ارایه و اظهار داشت: یکی از این راهکارها جلوگیری از هدر رفت سیلاب‌هاست که با احداث سدها می‌توان از خسارات روان آب‌ها پیشگیری و موجب افزایش منابع آبی زیرزمینی شد.
هاشمی‌تختی‌نژاد استفاده بهینه از آب (آبیاری تحت فشار) را به عنوان دومین راهکار برون رفت از بحران خشکسالی یاد کرد.
وی همچنین ایجاد اماکن گردشگری را موجب رونق منطقه دانست و افزود: این امر موجب ارتقای سطح جاده‌ها و حمل و نقل جاده‌ای می‌شود.
هاشمی‌تختی‌نژاد در ادامه افزود: همچنین می‌توان از مهاجرت روستاها به شهر نیز جلوگیری و یا حتی شاهد مهاجرت معکوس یعنی از شهر به روستاها باشیم.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول