اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان خبر داد:

آموزش مهارتی به 1300 زندانی در گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان گفت: سالانه یک هزار و 300 نفر در زندان‎ها با استفاده از ظرفیت‎های ایجاد شده آموزش داده می‌شوند.

آموزش مهارتی به 1300 زندانی در گلستان
ابوطالب جلالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: فرصت‎های آموزشی در زندان شامل رشته‌های تاسیسات لوله‌کشی آب گرم و سرد، باغبانی و درودگری است.
وی با بیان اینکه به واسطه آموزش برای بنگاه‎های کاری ظرفیت‎های شغلی شناسانده می‎شوند، تصریح کرد: تاکنون شاهد سفارش‎های بسیاری در خصوص نیروی کار هستیم و در رشته‌های مختلف افراد را آموزش می‌دهیم.
جلالی خاطرنشان کرد: در قالب خوداشتغالی با تمهیداتی که در سال گذشته اندیشیده شده تعهد که بر عهده سازمان گذاشته شد 400 نفر بود.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان از آموزش و اشتغال زنان و مردان در مشاغل خانگی و شناسایی ظرفیت‎ها با عنوان آموزش و استانداردهای شغلی را از دیگر فعالیت‎های سازمان اعلام کرد.
وی با اشاره به نقیصه‌هایی که تا سال گذشته به سازمان فنی و حرفه‌ای وارد بود، ابراز داشت: تنها برداشتی که از آموزش‎های مهارتی سازمانی شده آموزش‎های کارگری در آن بود و به همین خاطر کمتر با استقبال مواجه بود.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان از پذیرش و نظام استخدامی به عنوان دیگر مشکل گواهی داده شده از سوی سازمان یاد کرد و افزود: به منظور پر کردن این خلاء طی هماهنگی‌های صورت گرفته با دانشگاه علمی کاربردی مجوز پودمان با شش رشته در دو شهر گرگان و گنبدکاووس صادر شده است.
به گفته وی با مجوز اخذ شده از دانشگاه‎های علمی کاربردی فراگیران در قالب پودمان مدارک دانشگاهی دریافت می‎کنند و به واسطه ایجاد توانمندی زمینه‌های اشتغال نیز در آنها فراهم می‌شود.
به گفته جلالی سالانه نزدیک به 50 هزار نفر در ظرفیت‎های دولتی و بخش خصوصی آموزش داده می‌شوند.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان با اشاره به آموزش عشایری در استان اذعان داشت: آموزش‌های متناسب با فعالیت‎های عشایر در دو شهرستان گنبدکاووس و مراوه‌تپه از دیگر برنامه‌های سازمان است.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول