اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور تسهیل در خدمت‌رسانی به مددجویان صورت گرفت؛

افتتاح پایگاه انفاق،‌ احسان و نیکوکاری در زنجان

خبرگزاری فارس: نهاد پایگاه انفاق، احسان و نیکوکاری به منظور تسهیل در خدمت‌رسانی به مددجویان صورت گرفت در زنجان افتتاح شد.

افتتاح پایگاه انفاق،‌ احسان و نیکوکاری در زنجان
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار در مورد افتتاح این پایگاه اظهار داشت: افتتاح این پایگاه می‌تواند کمک شایانی در راستای تسریع در امر خدمت‌رسانی به مددجویان باشد.
موسوی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) یک نهاد حمایتی است، ادامه داد: با ایجاد دفاتری از این نهاد می‌توان کمک بسیاری در جمع‌آوری کمک‌های خیران و نیکوکاران کرد.
وی هدف از ایجاد این مرکز را دسترسی آسان خیران به دفاتر این نهاد به منظور کمک‌رسانی اعلام کرد و گفت: برخی از خیران کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان که امکان دسترسی به دفاتر این نهاد را در زنجان نداشتند و به علت دوری راه دچار مشکل می‌شدند با این اقدام می‌توانند دسترسی راحتی به دفاتر این نهاد را داشته باشند.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر این نهاد اقدامات بسیاری را در زمینه خدمت‌رسانی به مددجویان انجام می‌دهد، اضافه کرد: در حال حاضر کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در حال به روز کردن خدمات این نهاد است و در این زمینه اقدامت بسیاری را انجام داده است.
پایگاه انفاق، احسان و نیکوکاری در زنجان به طور مشخص و ویژه به منظور جمع‌آوری و انجام خدمات مربوط به خیران راه‌اندازی شده است و اقدامات مربوط به مددجویان در این مرکز انجام نمی‌شود.
پایگاه انفاق، احسان و نیکوکاری در مرکز شهر زنجان قرار داشته و امکان دسترسی آسان به این مرکز برای بسیاری از خیران و نیکوکاران وجود دارد.
به علت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و با وجود جمع‌آوری کمک برای مردم قحطی‌زده سومالی به صورت ویژه در پایگاه انفاق، احسان و نیکوکاری نیز جمع‌آوری کمک برای مردم سومالی انجام می‌شود.
برنامه های کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در ماه مبارک رمضان محدود به افتتاح این مرکز نبوده و از آغاز ماه مبارک رمضان اقدامات بسیاری را در زمینه خدمت‌رسانی بهتر به مددجویان و گسترش خدمات خود انجام داده است.
یکی از برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در ماه مبارک رمضان برگزاری طرح ضیافت قالب اطعام نیازمندان است که با پیش‌بینی مسئولان این نهاد قرار است، 30 هزار مددجو در طول ماه مبارک رمضان اطعام شوند.
طرح مفتاح‌الجنة نیز یکی دیگر از برنامه‌های این نهاد در طول ماه مبارک رمضان است که به منظور آشنایی بیشتر مسئولان استانی با مشکلات مددجویان صورت می‌گیرد.
طرح مفتاح‌الجنة آیین دیدار مسئولان استانی از محل زندگی مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان است که در قالب این طرح مسئولان با آشنایی بیشتر در خصوص مسائل و مشکلات مددجویان زیر پوشش این نهاد اقدام به برطرف کردن این مشکلات می‌کنند.
ایتام زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان یکی از گروه‌های هدف و مورد توجه بیشتر مسئولان این نهاد هستند و هر سال به منظور افزایش حامی و افزایش امکانات این گروه طرح اکرام ایتام در هفته اکرام ایتام انجام می‌شود.
در حال حاضر کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان بیش از 2 هزار و 600 یتیم را زیر پوشش قرار داده است، که این تعداد یتیم توسط بیش از 5 هزار و 800 حامی و خیر حمایت می‌شوند.
یکی دیگر از اقداماتی که برای نخستین بار در طول ماه مبارک رمضان توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان انجام می‌شود، طرح کوثر است که به منظور ترویج فرهنگ ازدواج آسان در بین مددجویان انجام می‌شود.
مبلغ اختصاص یافته به هر نوعروس به منظور تامین جهیزیه از سوی این نهاد یک میلیون تومان است.
همچنین طرح شفا به منظور تامین هزینه های درمان مددجویان و بیماران است که در قالب این طرح نیز اقدام به جمع‌آوری کمک و همچنین تامین هزینه‌های بیماران خاص و صعب‌العلاج انجام می‌شود.
جمع‌آوری کمک‌های مردمی در روز قدس و جمع آوری زکات فطره در روز عید فطر از اقداماتی است که سالانه انجام می‌شود.
در طرح جمع‌آوری زکات فطره این نهاد با استقرار صندوق‌ِ‌های مشخص اقدام به جمع‌آوری زکات فطره مردم در سطح استان زنجان می‌کند.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول