اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته دولت صورت می‌گیرد؛

آغاز ساخت کارخانه جداسازی پسماند در شیراز

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز گفت: ساخت کارخانه جداسازی پسماند در مقصد (سورتینگ)، همزمان با هفته دولت در منطقه برمشور شیراز آغاز می‌شود.

آغاز ساخت کارخانه جداسازی پسماند در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حمید کشتکار در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان فارس اظهار داشت: این کارخانه ظرفیت جداسازی 250 تن زباله در روز را دارد.
کشتکار بیان کرد: نمونه این کارخانه را در فارس نداریم و نخستین کارخانه‌ای است که در این استان ساخته می‌شود.
وی اضافه کرد: در حال حاضر حدود یک‌هزار و 80 تن زباله به صورت روزانه در شیراز جمع‌آوری که 35 تن آن در مبدا تفکیک می‌شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز ابراز داشت: با توجه به آمار موجود میانگین تولید زباله هر نفر یک کیلو و 200 گرم در روز است.
کشتگار در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز از بزرگترین سازمان‌های شهرداری با بیشترین نیرو است، تصریح کرد: حدود 220 کیلومتر از شهر شیراز روزانه نظافت و زباله‌های آن جمع‌آوری می‌شود.
وی ادامه داد: حدود 2 هزار و 800 نفر در بخش مدیریت پسماند به شهروندان خدمات ارائه می‌دهند که بیش از یک‌هزار و 400 نفر آن در نظافت شهر و 600 نفر آن نیز در جمع‌آوری زباله‌ها مشارکت می‌کنند.
این مقام مسئول با بیان اینکه در شیراز به طور میانگین به ازای هر یک‌هزار و 700 نفر یک زباله جمع‌کن و هر 15 تا 20 هزار متر یک پاکبان داریم، بیان کرد: این در حالیست که در کلان‌شهرهایی مانند تهران و اصفهان به ازای هر 8 هزار مترمربع یک پاکبان فعال است.
کشتکار تصریح کرد: با توجه به مشکلات موجود شهروندان شیراز نسبت به سایر کلان‌شهرها در جمع‌آوری زباله‌ها و تمیز بودن پیش‌رو هستند و باید شهروندان همچنان در تمیز نگه داشتن شهر تلاش خود را به کار گیرند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به هفته خبرنگار اشاره و این هفته را به خبرنگاران رسانه‌های گروهی فعال در استان فارس تبریک گفت و افزود: باید رسانه‌ها تعامل بیشتری با سازمان پسماند شهرداری شیراز داشته باشند تا بتوانیم فرهنگ‌سازی خوبی بین شهروندان داشته باشیم.
به گزارش فارس، در این مراسم با اعطای هدایایی از فعالیت خبرنگاران در حوزه پسماند شهرداری شیراز تجلیل شد.
انتهای پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول