اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبادان خوستار شد:

رفع نواقص و مشکلات روستاهای آبادان

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبادان خواستار رفع و برطرف‌سازی نواقص و مشکلات روستاهای این شهرستان از مسئولان شد.

رفع نواقص و مشکلات روستاهای آبادان
به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، آیت‌الله عبدالله محمدی اصفهانی در جلسه شورای اداری که در محل اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: در آستانه لیالی قدر و شب‌های نزول قرآن هستیم.
وی خاطرنشان کرد: در این روزها چه خوب است که حکومت ولایی و مردمی مولای متقیان را بازنگری کنیم.
امام جمعه آبادان با اشاره به اینکه امام علی(ع) جملات قصار، سخنان والا و نامه‌ها و مکاتبات زیادی را به یادگار گذاشته گفت: آنچه در نهج‌البلاغه گرد آمده، همه سخنان و فرمایشات آن امام بزرگوار نیست و عموم سخنان آن حضرت را نه تنها عموم بلکه خواص هم نمی‌شناسند.
وی تصریح کرد: خلیفه الهی گاهی مکتوب است و گاهی صام و هر دو را شامل می‌شود.
محمدی اصفهانی با اشاره به برخی از خطبه‌های حضرت علی(ع) اضافه کرد: "وقتی قرار شد توبه آدم پذیرفته شود، من بودم که توبه آدم را پذیرفتم" و اینکه "زمانی که دستور داده شد ابراهیم در آتش سوزانده شود، من بودم که آتش را مهار و تبدیل به گلستان کردم".
وی ادامه داد: این جایگاه و مقام عالی‌رتبه مولای مؤمنان است که ما همواره داعیه آن بوده و سعی در تحقق مسیر او هستیم.
امام جمعه آبادان با اشاره به اینکه انسان‌ها بسته به مراتب تقوی، ایمان و سعه وجودی‌شان کمال را دریافت کرده و می‌توانند اثرگذار باشند اظهار داشت: لیالی قدر برای هر کدام از انسان‌ها بنا به تناسب سعه وجودشان تأثیرگذار بوده و هر کسی که به این جایگاه نزدیک‌تر شود مسئولیتش بیشتر خواهد شد.
وی عنوان کرد: امیر مؤمنان خلیفه ناطق الهی است و قرآن کریم جلوه صامت اوست و این هماه معنای "انا انزلناه فی لیلة‌القدر" است.
محمدی اصفهانی با بیان اینکه مسئولان بیش از پیش به مشکلات روستاییان توجه کنند گفت: مشکلاتی نظیر برق در روستاها بسیار دردسرساز شده و مسئولان مرتبط باید در این خصوص همت ویژه و مضاعف کنند.
وی همچنین به بخش کشاورزی و اهمیت آن در پیشبرد و بهبود اقتصاد منطقه اشاره داشت و افزود: کشاورزی از قطب‌های مهم اقتصادی و تجاری هر منطقه است و کشاورزان از مهمترین اقشار جامعه هستند.
امام جمعه آبادان همچنین یادآور شد: مسئولان اجرایی باید در وقت مشخص و ساعاتی تعیین شده در جلسات حضور یابند.
وی اضافه کرد: در غیر این‌صورت بی‌نظمی به دستگاه‌های نیز منتقل شده و اعکاس آن در جامعه اصلاٌ خوشایند و مطلوب نخواهد بود.
محمدی اصفهانی در پایان اظهار داشت: سعی کنیم در این روزها و شب‌های نورانی، کمال استفاده و بهره را از فرامین و دستورات حق تعالی و انبیاء و فرستادگان آن ببریم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول