اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد کنگره سرداران و 8 هزار شهید گیلان خبر داد:

انتشار کتاب نصر روح‌الله در گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد کنگره سرداران، امیران و 8 هزار شهید گیلان از انتشار کتاب نصر روح‌الله شامل یک ‌هزار قطعه عکس رزمندگان استان در 8 سال دفاع مقدس خبر داد.

انتشار کتاب نصر روح‌الله در گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رضا خشنود در شورای سیاست‌گذاری کنگره سرداران، امیران و 8 هزار شهید گیلان خواستار توجه بیشتر مسئولان به امور شهدا شد و اظهار داشت: سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای بسیج تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان در برگزاری کنگره عظیم شهدا از وظایف این شوراست.
وی تصویب برنامه سالانه و تامین بودجه پیشنهادی ستاد کنگره را یکی از وظایف شورای سیاست‌گذاری شهدای گیلان عنوان کرد و افزود: اختصاص اعتبارات به ستاد کنگره شهدای گیلان از مصوبات سفر سوم هیئت دولت به استان برای تقویت یادواره‌ها، جمع‌آوری آثار و اسناد شهداست و اختصاص به موقع اعتبارات می‌تواند گام موثری در این امر باشد.
خشنود تعیین حدود وظایف و ماموریت‌های ارگان‌ها، موسسه‌ها، اداره‌های کل و شهرستان‌ها را یکی دیگر از وظایف شورای سیاست‌گذاری کنگره شهدای گیلان برشمرد و تصریح کرد: تصویب آیین‌نامه‌های داخلی و پیگیری آیین‌نامه‌های بیرون از استان، نظارت بر عملکرد ستاد کنگره و دیگر شهرستان‌ها، پیگیری تامین امکانات، بودجه، اماکن، تجهیزات و ملزومات و همچنین نظارت بر حسن اجرای مصوبات ابلاغی در استان و دیگر شهرستان‌ها از جمله وظایف این شوراست.
رئیس ستاد کنگره سرداران، امیران و 8 هزار شهید گیلان نظارت بر میزان تامین اعتبار دستگاه‌های دولتی در پشتیبانی از وظایف کنگره، نظارت بر کیفیت و توجه به محتوی کار و هدایت آنها به طرف امور ماندگار، مطالبه و جذب اعتبارات ملی به منظور تسهیل و تسریع در امور کنگره و انعکاس جدی برنامه‌های کنگره و رویدادهای فرهنگی بزرگ استان به مقام‌های ارشد ملی و دولتی را از دیگر وظایف شورای سیاست‌گذاری ستاد کنگره شهدای گیلان اعلام کرد.
وی زنده نگه‌داشتن مفاخر ارزشی اسلام و انقلاب اسلامی را یکی از وظایف ستاد کنگره شهدای گیلان اعلام کرد و گفت: حراست از آرمان‌های پر برکت امام راحل، تحقق منویات مقام معظم رهبری در حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، تجلیل از ایثارگری‌ها و حماسه‌آفرینی‌های ملت بزرگ و شهید پرور ایران اسلامی و ایجاد فرهنگ مبتنی بر ارزش‌ها و اصول ناب انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از وظایف ستاد کنگره شهداست.
خشنود نشر و توسعه ارزش‌های دفاع مقدس و انتقال مدبرانه، محققانه و هنرمندانه آن به نسل جدید، فضاسازی فرهنگی در جامعه و تقویت روحیه دینی نسبت به ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، معرفی چهره‌های ماندگار و شهیدان والامقام و الگوسازی برای نسل جوان با استفاده از فناوری‌های نوین و نیز نشر و ترویج فرهنگ ارزشی جهاد و شهادت در داخل و خارج از کشور را از جمله وظایف ستاد کنگره شهدای گیلان بیان کرد.
رئیس ستاد کنگره سرداران، امیران و 8 هزار شهید گیلان با اشاره به حضور رزمندگان استان در عملیات‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: رزمندگان گیلانی در عملیات‌های قادر، والفجر 9، کربلای 2، نصر 4، کربلای 4، کربلای 5، نصر 8، بیت‌المقدس 2، والفجر 10، بیت‌المقدس 7 و دیگر عملیات‌ها در 8 سال دفاع مقدس حضور فعال داشتند.
وی بر تهیه کتابچه سرگذشت‌پژوهی 8 هزار شهید گیلان تاکید کرد و بیان داشت: تابلوی شهدای گیلان باید در تمام شهرستان‌ها طراحی و نصب شود.
خشنود خواستار ایجاد بانک جامع اطلاعاتی شهدای گیلان شد و ابراز داشت: 100 کتاب شهدای استان باید برای برگزاری کنگره عظیم شهدا تالیف و منتشر شود و در حال حاضر 60 کتاب به چاپ رسیده است.
رئیس ستاد کنگره سرداران، امیران و 8 هزار شهید گیلان طراحی و تولید تمبر ویژه شهدا را از دیگر اقدام‌ها برای برگزاری کنگره عظیم شهدای استان توصیف کرد و یادآور شد: ستاد کنگره از لحاظ ساختمان، نیرو و امکانات دارای مشکل است و اداره‌ها نسبت به واگذاری نیروهای درخواستی به این ستاد توجه ویژه داشته باشند.
وی به شهدای ارتش و نیروی انتظامی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: ارتش و نیروی انتظامی نمایندگانی را به ستاد کنگره شهدای گیلان برای بهره‌مندی از آثار شهدای آنها معرفی کنند.
خشنود از انتشار کتاب نصر روح‌الله شامل یک‌هزار قطعه عکس رزمندگان گیلانی در 8 سال دفاع مقدس خبر داد و متذکر شد: کتاب سردار شهید املاکی نیز به چاپ رسیده است.

* ساخت فیلم مستند 3 سردار در سیمای مرکز گیلان
مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان نیز در این جلسه به احکام ستاد کنگره در سال 87 به مدیران استان اشاره کرد و گفت: کنگره عظیم شهدای گیلان قرار بود در سال گذشته برگزار شود.
محسن نصرپور از ساخت فیلم مستند 3 سردار شهید گیلانی خبر داد و افزود: قرارداد این فیلم‌ها منعقد شده است ضمن اینکه هر شب برنامه‌ای با عنوان آسمانی‌ها از شبکه سیمای گیلان پخش می‌شود.

* فعالیت‌های فرهنگی در امور شهدا ماندگار باشد
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری کنگره عظیم شهدا در گیلان بیان داشت: تلاش‌های خوبی در سپاه، ارتش و بنیاد شهید در امور شهدا صورت گرفته است.
سیدعلی آقازاده خواستار تعیین تکلیف و جمع‌بندی آثار شهدا در مرکزی واحد شد و متذکر شد: توجه به امور شهدا باید در اولویت قرار گیرد.
وی با تاکید براینکه فعالیت‌های فرهنگی در امور شهدا باید ماندگار باشد، یادآور شد: فعالیت‌های فرهنگی در امور شهدا باید بومی‌سازی شده و هدایت‌گر باشد و طیف‌های مختلف اجتماعی از جمله جوانان را دربر گیرد.
آقازاده رویکرد مسئولان را ارائه برنامه‌های جدید عنوان کرد و گفت: با توجه به مستندات موجود می‌توان آثار و برنامه‌ها را سریع‌تر به اجرا در آورد.

* جمع‌آوری آثار شهدا نیازمند تلاش شبانه‌روزی است
نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه مقام شهدا را والا خواند و عنوان کرد: جمع‌آوری آثار شهدا نیازمند تلاش شبانه‌روزی است.
سیدمهدی صادق خواستار هماهنگی دستگاه‌های مختلف در امور شهدا شد و اذعان داشت: با جمع‌آوری آثار شهدا زمینه برای برگزاری کنگره عظیم شهدای گیلان فراهم می‌شود.
انتهای پیام/ن10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول