اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی خبر داد:

آزادی 80 زندانی در جشن گلریزان خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی از آزادی 80 نفر از زندانیان در جشن گلریزان با اعتباری بالغ بر 600 میلیون تومان خبر داد.

آزادی 80 زندانی در جشن گلریزان خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد علی اربابی در نشست خبری با اشاره به اینکه در سال گذشته 111 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد در جشن گلریزان آزاد شده‌اند، اظهار داشت: بیشتر زندانیان غیر عمد به دلیل محکومیت‌های مالی از قبیل مهریه و چک‌های برگشتی بوده که وارد زندان شده‌اند.
وی با بیان اینکه نزدیک به 80 نفر زندانی در 23 رمضان امسال در جشن گلریزان آزاد می‌شوند، افزود: از این تعداد نزدیک به 30 نفر به دلیل محکومیت مالی، 36 نفر به دلیل عدم پرداخت مهریه و 14 نفر به دلیل تصادف زندان شده‌اند.
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی تصریح کرد: این تعداد زندانی با مبلغی بالغ بر یک میلیارد و 850 میلیون تومان می‌توانند آزاد شوند ولی با پیگیری‌ها و صحبت‌هایی که با خانواده‌های آسیب‌دیدگان شده با مبلغی بالغ بر 600 میلیون تومان آزاد می‌شوند.
اربابی با اشاره به اینکه میزان زندانی‌های تصادفی در سال جاری کاهش یافته است، گفت: در سال جاری به دلیل قانون اجباری شدن بیمه برای ماشین‌ها شاهد کمرنگ شدن تصادفات بوده و پرداخت دیه 90 میلیونی هم از دلایل کاهش یافتن تصادفات است.
وی یکی از دلایل افزایش تعداد آمار زندانیان را برخورد شدید نیروهای نظامی و قوه قضائیه با مجرمان دانست و افزود: باید برای اینگونه برخوردها برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد.
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی تصریح کرد: مانند گذشته مجرمان مواد مخدر زندان‌های استان با دارا بودن 82 درصد آمار جرایم بیشترین مجرمان را تشکیل می‌دهند و دلیل این مسئله نیز مرزی بودن استان بوده چراکه استان ما مسیر ترانزیت مواد مخدر است.
 اربابی با بیان اینکه 11 درصد زندانیان استان را زنان تشکیل می دهند، گفت: خراسان جنوبی از نظر تعداد زندانیان زن بالاترین آمار کشور را داراست و حدود 395 نفر زندانی زن در استان داریم.
وی با اشاره به اینکه آمار دقیقی از نرخ بازگشت زندانیان وجود ندارد، افزود: ولی خیلی از زندانیان حتی معتادان به مواد مخدر صنعتی در داخل زندان با برنامه‌های فرهنگی که اجرا می‌شود متنبه می‌شوند و به عنوان یک فرد سالم از زندان خارج می‌شوند.
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی ادامه داد: در همین راستا در مرکز مشاوره و روان شناسی حدود 250 نفر از زندانیان تحت مشاوره قرار گرفته و به زندگی برگشته‌اند.
اربابی به مسئله ورود مواد مخدر به زندان‌ها اشاره کرد و افزود: ورود مواد مخدر به داخل زندان از طریق نیروهای مشغول در زندان در استان ما صفر است اما از طریق ملاقات حضوری یا مرخصی ممکن است.وی تصریح کرد: اگر سایر دستگاه‌ها مانند دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی و متولیان اشتغال عملکرد مطلوبی داشته باشند کار فرد به ارتکاب جرم و زندان نمی‌رسد و آمار زندانیان زیاد نمی‌شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول