اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دو جلد؛

مجموعه مقالات توسعه فرهنگ دینی منتشر شد

خبرگزاری فارس: مدیر روابط عمومی پژوهشکده باقرالعلوم(ع) از انتشار مجموعه مقالات توسعه فرهنگ دینی در دو جلد خبر داد.

مجموعه مقالات توسعه فرهنگ دینی منتشر شد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی پژوهشکده باقرالعلوم، سیدروح‌الله دعایی اظهار داشت: مجموعه مقالات توسعه فرهنگ دینی دربردارنده 27 مقاله با موضوع راه‌ها و موانع توسعه فرهنگ دینی به همت پژوهشکده باقرالعلوم(ع) و مؤسسه فرهنگی هنری عرش پژوه منتشر شده است.
وی افزود: این کتاب در سه بخش تدوین شده است که جلد اول آن شامل عناوینی چون «مسئولیت‌ها و اختیارات دولت اسلامی در برابر دین»، «وظایف و مسئولیت های حکومت اسلامی در قبال دین»، «تعامل دین و دولت در ایران باستان»، «تعامل دولت با دین در دوران صفویه»، «تعامل دولت و علما در عصر صفویه»، «دین و دولت در عصر پهلوی»، «‌آسیب‌شناسی رابطه دین، دولت، فرهنگ»، «تعامل دین و دولت در عرصه حاکمیت دینی»، «روابط متقابل دین و مردم ـ تأملی در گوهر دین»، «تعیین مرزهای عدم دخالت دولت در قبال اعتقادات» و «بررسی قلمرو مداخلات دولت در فرآیند توسعه» است.
مدیر روابط عمومی پژوهشکده باقرالعلوم(ع) تصریح کرد: «توسعه فرهنگ دینی؛ مبانی، موانع و آسیب‌ها» و «الزامات و ابزارها در توسعه فرهنگ دینی» عنوان بخش دوم و سوم در جلد دوم این اثر است.
وی افزود: بخش دوم شامل «بررسی ‌آسیب‌شناسی فرهنگ دینی در دو دهه»، «‌آسیب‌شناسی فرهنگ دینی در دو دهه گذشته نظام»، «‌آسیب‌شناسی معرفت و فرهنگ دینی»، «‌آسیب‌شناسی فرهنگ دینی با تأکید بر دو دهه»، «مروری اجمالی بر مهم‌ترین چالش‌های دهه سوم»، «‌آسیب‌شناسی فرهنگ دینی انقلاب اسلامی»، «‌آسیب‌شناسی رویکرد دولتی در تربیت دینی»، «تعیین ارزیابی چالش‌های موجود در عرصه اندیشه»، «تنگناهای مطالعاتی در زمینه توسعه فرهنگ دینی»، «حکومت و دولت دینی» و «تعامل دین و توسعه؛ امکان یا امتناع» است.
دعایی اظهار داشت: بخش سوم این کتاب نیز شامل شش مقاله با موضوعاتی چون «زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه»، «قوانین، ابزارها و روش‌های ترویج دین‌داری»، «توجه به برنامه درسی پنهان ضرورتی آشکارا»، «توسعه فرهنگ دینی از طریق برنامه درسی»، «توسعه فرهنگی دینی و بازنگری در الگوی آموزش دینی جوانان و نوجوانان» و «ارائه مدلی برای برنامه ریزی استراتژیک» است.
کتاب مجموعه مقالات توسعه فرهنگ دینی در دو جلد با شمارگان 1000 نسخه؛ جلد اول در 480 صفحه و جلد دوم در 708 صفحه منتشر شده است.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول