اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل تاکسیرانی اهواز خبر داد:

تسهیلات 10 میلیون تومانی برای متقاضیان تاکسی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز از اختصاص 10 میلیون تومان تسهیلات به یک‌هزار متقاضی تاکسی در اهواز خبر داد.

تسهیلات 10 میلیون تومانی برای متقاضیان تاکسی
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز موسی ممبینی در نشست خبری با رسانه‌ها از اختصاص 10 میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان تاکسی در اهواز خبر داد و از متقاضیان دعوت کرد برای انجام مراحل اداری به سازمان تاکسیرانی اهواز مراجعه کنند.
وی تصریح کرد: از سال 83 تا کنون 4 هزار و 152 نفر برای خرید تاکسی متقاضی شده‌اند که این تسهیلات بر اساس اولویت‌هایی پرداخت می شد، اما با توجه به گذشت زمان و تغییر تلفن و نشانی برخی از افراد، ضروری است این متقاضیان برای انجام مراحل اداری به سازمان تاکسیرانی مراجعه کنند.
ممبینی همچنین مشکلات ناوگان حمل و نقل عمومی در بخش تاکسیرانی در اهواز را یادآور شد و افزود: در اهواز فقط 3 هزار و 600 تاکسی زرد خورشیدی وجود دارد که قابل مقایسه با سایر کلان‌شهرها نیست.
به گفته وی، عمر مفید تاکسی در تهران به عنوان کلان‌شهر نمونه در حوزه حمل و نقل عمومی 4.5 سال است، این در حالیست که در اهواز عمر بعضی از تاکسی‌ها به سال 52 هم می‌رسد.
وی اظهار داشت: از این تعداد تاکسی زرد خورشیدی در اهواز 700 دستگاه در اختیار دوشغله‌ها هستند که سعی شده با شناسایی این افراد و هماهنگی با مراجع قضایی اهرم فشاری برای بازگشت آنها به ناوگان اعمال شود که انتقال به پارکینگ، اخطار و تذکر، فک پلاک و غیرفعال شدن کارت سوخت از جمله اقدامات در این زمینه بود.
ممبینی افزود: با این احتساب در حال حاضر حدود 2 هزار و 900 دستگاه تاکسی زرد خورشیدی در اهواز فعال هستند.
وی تعداد مسافرکش‌های ساماندهی شده را 9 هزار دستگاه عنوان کرد و گفت: این خودروها از سال 88 از طریق بخش خصوصی شناسنامه‌دار و وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شدند.
عضو شورای ترافیک استان همچنین با اشاره به کمبود تاکسی در ناوگان حمل و نقل عمومی اهواز، اظهار داشت: با توجه به مشکلات کشور در تولید خودرو و روند طولانی تحویل آن، سعی شده راهکارهایی برای جبران کمبود ناوگان ارائه شود که یکی از آنها وارد کردن 3 هزار دستگاه تاکسی با پلاک منطقه آزاد اروند بوده است.
وی افزود: این راهکار در حال پیگیری است اما هنوز به نتیجه نرسیده است.
ممبینی با تاکید بر افزایش تعداد تاکسی های در اهواز گفت: با پیگیری‌های استانداری و شهرداری در سال گذشته 2 هزار و 500 دستگاه تاکسی به اهواز اختصاص یافت اما متقاضیان به دلیل مشکل مالی قادر به تامین نقدینگی نبودند و این سهمیه جذب نشد. 
وی با بیان اینکه طرح مشکل در شورای اشتغال و استفاده از وام‌های زودبازده نیز موفقیت‌آمیز نبود، اظهار داشت: پس از مذاکره استاندار با بانک ها، بانک تجارت پذیرفت که 7 میلیون تومان تسهیلات با بهره 14 درصد و بازپرداخت 5 ساله در اختیار متقاضیان قرار دهد.
ممبینی با اشاره به اینکه قیمت یک دستگاه تاکسی سمند 13.5 میلیون تومان و یک دستگاه پژو 14.5 میلیون تومان است، افزود: این وام فقط 47 درصد نیاز متقاضیان را پوشش می داد به همین دلیل از طریق شهرداری اهواز نیز برای یک هزار متقاضی 3 میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول