اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان اردبیل:

بیشتر مراجعات به دادگاه‌ها دعاوی ملکی است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: بیشتر مراجعات و پرونده‌ها تشکیل شده در دادگاه‌های استان اردبیل دعاوی ملکی است.

بیشتر مراجعات به دادگاه‌ها دعاوی ملکی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، غلامرضا رضایی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل اظهار داشت: با توجه به اینکه اغلب دعاوی و گرفتاری‌های مناطق روستایی نزاع بر سر اراضی و املاک ثبتی یا غیر ثبتی است، در شهر لاهرود به دلیل آنکه اراضی و املاک سند ثبتی ندارند، باید براساس قانون ثبت به صدور سند با رعایت تمام جوانب اقدام شود.
وی بیان داشت: اگر اقدامی خلاف این امر انجام شود، برخی سوءاستفاده‌کنندگان با زد و بند غیر‌قانونی املاک و مستغلات را صاحب می‌شوند و در این صورت کار رسیدگی به تخلفات نیز مشکل‌تر و سنگین‌تر می‌شود.
رضایی خاطرنشان کرد: بهترین کار این است که با برگزاری نشست با مدیرکل و مسئولان ثبت اسناد براساس کمیسیون 147 و 148 ثبت اقدام به صدور سند ثبتی املاک کنیم تا سوءاستفاده از این اراضی به حداقل برسد.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل در ادامه سخنان خود مشکل شهرداری را نیز در این زمینه یادآور شد و افزود:‌ اگر خرید و فروشی نیز در اراضی بدون سند مالکیت پیش از این انجام شده باید از راه‌های قانونی به رفع دعاوی در صورت بروز مشکلات اقدام کنیم تا اختلافات ملکی در این مناطق دامنه‌دار نشود.
این مسئول بیان داشت: ‌در این منطقه باید با همکاری ثبت به گونه‌ای اقدام کنیم تا نه تنها اختلاف ملکی به وجود نیاید بلکه بر تعداد پرونده‌های قضایی در این حوزه افزوده نشده و با صلح و سازش مشکلات و عیوب احتمالی نیز برطرف شود.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل به نزاع و قتل چند روز گذشته در منطقه رضی به دنبال اختلافات ملکی اشاره کرد و افزود:‌ ما باید از وقوع چنین حوادث تلخ و تکان‌دهنده پیشگیری کنیم و اجازه ندهیم دعاوی ملکی زمینه برخی ناهنجاری‌ها، ‌بزه‌ها و جرایم را سبب شود. رضایی در بخش دیگری از سخنان خود به فضای آزاد و اظهار نظر‌های منطقی در جلسات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اشاره کرد و ابراز داشت: ‌پویایی این جلسات در بیان مسائل، ‌مشکلات و رفع معایب است و اگر این تبادل نظر و گفتگو‌ها همراه با رعایت موازی اخلاقی و ادب باشد نه تنها به سود استان است بلکه به روند توسعه نیز کمک می‌کند. رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت و شنود مطرح شده در جلسات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان را یک حرکت طبیعی اعلام کرد و افزود: در کنار بحث و گفتگو باید با صبر و تحمل بیشتر نظرات و انتقادات همدیگر را بپذیریم چرا که در منطق دستگاه‌ قضایی آمده است ما باید فرزندان دلیل و منطق باشیم و به جای مجادله و مباحث بی‌ثمر با دلیل و منطق سخن خود را بیان کنیم.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول