اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد:

250 هزار یتیم زیر پوشش حمایت‌های حامیان هستند

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: 250 هزار یتیم در کشور زیر پوشش حمایت‌های حامیان هستند.

250 هزار یتیم زیر پوشش حمایت‌های حامیان هستند
سعید ستاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ‌این تعداد ایتام با حمایت‌های مالی 500 هزار حامی پشتیبانی می‌شوند و قرار است این تعداد تا پایان برنامه پنجم توسعه کشور به یک میلیون حامی برسد.
وی بیان داشت: با اجرای طرح محسنین برای نخستین بار بخشی از نیازمندی خانواده‌های غیر‌ یتیم به همت خیران تامین شده و از خدمات مطلوب بهره‌مند می‌شوند.
رئیس ستاد احسان و نیکوکاری کشور از حضور همیشگی خیران و مردم نوع‌دوست ایران در صحنه‌های کمک‌رسانی قدردانی کرد و افزود: کمیته امداد با تمام توان و ظرفیت خود سعی می‌کند بهترین خدمات را به مددجویان خود ارائه کند و در این ایام مبارک نیز در هر استان برای 10 هزار نفر اکرام و اطعام شده و برای آنها سفره افطاری برپا می‌شود.
وی با یادآوری اینکه در کل کشور بیش از 400 هزار یتیم وجود دارد، خاطرنشان کرد: ‌ایتام واجد شرایط که زیر پوشش کمیته امداد هستند، 250 هزار نفر بوده که اغلب زیر 18 سال و نیاز به حامی و پشتیبان دارند که خیران حضانت مالی آنها را به گردن گرفته و حتی با رفع نیازمندی‌های دیگر همیشه چون پدری مهربان از آنها دلجویی می‌کنند تا کمتر نبود پدر و محبت پدرانه را احساس کنند.
وی تمام اهداف این نهاد  انقلابی را تامین منابع مالی ندانست و افزود: ‌ما در صدد ترویج سنت حسنه همبستگی اجتماعی، افزایش همدلی‌ها و مهربانی‌ها هستیم چرا که معتقدیم بسیاری از گره‌ها با مهر و عطوفت و معنویت برطرف می‌شود.

*کمک 1000 میلیارد تومانی مردم به کمیته امداد
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت:‌ همه ساله مردم خیر‌خواه و نیک‌اندیش کشورمان بیش از یک هزار میلیارد تومان به افراد نیازمند و مددجویان کمیته امداد کمک می‌کنند.
ستاری اضافه کرد: ‌200 میلیون تومان از این مبلغ در ماه مبارک رمضان احسان می‌شود که اغلب در هفته اطعام و اکرام نیازمندان این کار صورت می‌گیرد.
وی ابراز داشت:‌ همه مبالغ جمع‌آوری شده صرف اطعام نیازمندان نمی‌شود بلکه از این کمک‌ها بخشی برای دستگیری‌ از نیازمندان دیگر کشورها، بخشی دیگر برای تامین هزینه درمان و تحصیل نیازمندان، خودکفایی مددجویان و آزادسازی زندانیان مالی غیر‌عمد هزینه می‌شود.
ستاری در ادامه سخنان خود اضافه کرد: در کنار کمک به آزادی زندانیان معسر، با اصلاح برخی قوانین به ویژه اجباری شدن بیمه وسایط نقلیه کمتر شاهد گرفتاری خانواده‌ها هستیم اما همچنان برای آزادی زندانیان معسر و نیازمند، کمیته امداد با همکاری ستاد دیه و تسهیلات پرداختی از سوی بانک‌ها تلاش می‌کند تا در آزادی زندانیان و بازگشت آنها به آغوش خانواده‌هایشان کاری ماندگار انجام دهد.
این مسئول ابراز داشت: ‌کمیته امداد 20 میلیون مشترک دارد که 4.5 میلیون نفر آنها دانش‌آموزانی هستند که اغلب در مقاطع ابتدایی و راهنمایی در طرح احسان و جشن‌های مختلفی که برگزار می‌شود کمک‌های خود را پرداخت‌ می‌کنند.
وی بیان داشت:‌ بخشی از معلمان و فرهنگیان نیز حقوق خود را به اجرای مناسب طرح اکرام ایتام اختصاص دادند که این حرکت فرهنگی و ماندگار ارزشی والا و جاودانه دارد.
ستاری در پایان ابراز داشت: در استان اردبیل نیز مدیران شرکت نفت بخشی از حقوق خود را برای این کار خیر اختصاص داده‌اند و این روند تا رسیدن به نقطه رفع نیازمندی‌ها ادامه پیدا می‌کند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول