اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دیدار استاندار خراسان رضوی با علمای مشهد عنوان شد:

تلاش نسبت به اشاعه فرهنگ رضوی در جامعه

خبرگزاری فارس: در دیدار استاندار خراسان رضوی با دو نفر از علمای مشهد عنوان شد: باید نسبت به اشاعه فرهنگ رضوی در جامعه تلاش شود.

تلاش نسبت به اشاعه فرهنگ رضوی در جامعه
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمود صلاحی در نشست‌هایی جداگانه با آیات عظام سیدجعفر سیدان و سیدمحمد حسینی شاهرودی از علمای مشهد دیدار و گفت‌وگو کرد.
استاندار خراسان رضوی در این دیدارها ضمن تشریح موقعیت استان، خراسان رضوی را یکی از بزرگ‌ترین و پهناورترین استان‌های کشور معرفی و اظهار داشت: خراسان رضوی به دلیل وجود بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) از جایگاه ویژه‌ای در کشور و جهان برخوردار است به طوری که شاهد تردد سالانه بیش از 25 میلیون زائر به این استان هستیم که حدود 2 میلیون از این زائران را گردشگران مذهبی خارجی تشکیل می‌دهند.
وی افزود: توجه به زیرساخت‌های زیارت و مهیا نمودن امکانات لازم برای ارتقای رضایتمندی زائران و مجاوران در مشهد مقدس از جمله مواردی است که به صورت جدی دنبال می‌شود.
استاندار خراسان رضوی گفت: برنامه‌ریزی در راستای ارتقای کمی و کیفی زیارت و همچنین ارتقای سطح معرفتی زائران و آشنایی آنان با آداب زیارت از دیگر برنامه‌های جدی استان است که در حال پیگیری است.
صلاحی همچنین در این نشست‌ها تصریح کرد: اهتمام ویژه‌ای در استان برای جمع آوری احادیث و روایت مرتبط با زیارت امام رضا (ع) وجود دارد به طوری که امکان استفاده از اینگونه روایات برای هر خانواده ایرانی فراهم شود.
علمای عظام سیدان و شاهرودی نیز هر یک در اظهارات جداگانه بر مغتنم شمردن فرصت خدمت به مردم تاکید داشته و توصیه کردند مسئولان از این فرصت محدود نهایت استفاده را ببرند.
آیت‌الله سیدمحمد موسوی شاهرودی در این دیدار حضور در خراسان رضوی و مشهدالرضا را توفیقی افزون بر توفیق خدمتگزاری برای مسئولان استان دانست و تاکید کرد: باید نسبت به اشاعه فرهنگ رضوی در جامعه بیش از پیش تلاش نمود.
آیت‌ الله سیدجعفر سیدان نیز انگیزه خدمت بی‌منت به مردم به زائران بارگاه رضوی را مهم‌ترین عامل برای ارتقای سطح خدمت‌رسانی به مردم و افزایش رضایتمندی آنان خوانده و اظهار داشت: فرد با انگیزه هیچ‌گاه سر از پا برای خدمت به خلق خدا نمی‌شناسد. 
وی خواستار آراسته کردن فضای شهر به نمادهایی که مرتبط با شهر و شان امام رضا (ع) است، شد.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول